راه‌اندازی یک سرویس اینترنت ماهواره‌ای تازه با هزینه‌ای اندک


اسپیس ایکس به طور رسمی سرویس Swarm را راه‌اندازی کرده که اینترنت ماهواره‌ای جهانی را با هزینه‌ای کم برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (loT) فراهم می‌کند. این سرویس با هزینه ۵ دلار در ماه به مشتریان ارائه می‌شود و برای استفاده از آن باید تجهیزات خاصی تهیه کرد.

بیشتر بخوانید:

کشف یک ابر گازی خارق‌العاده در فضا

مردی زنش را زنده به گور کرد اما اپل واچ به دادش رسید!

سال گذشته، اسپیس ایکس استارتاپ داده‌های ماهواره‌ای Swarm مستقر در مانتین ویو، کالیفرنیا را خریداری کرد که اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند. از سال گذشته تاکنون، این استارتاپ که ارزش آن در اوایل سال ۲۰۱۹ به ۸۵ میلیون دلار رسیده بود، ۱۲۰ ماهواره خود را وارد مدار کرده است.

حالا همانطور که «مایکل شیتز» از CNBC اشاره می‌کند، اسپیس اکنون تبلیغ اتصال اینترنت اشیاء ماهواره‌ای سرویس Swarm را در وب‌سایت استارلینک با قیمت ماهانه ۵ دلار آغاز کرده است.

راه‌اندازی یک سرویس اینترنت ماهواره‌ای تازه با هزینه‌ای اندک

در توضیحات وب‌سایت اسپیس ایکس برای Swarm آمده است:

«Swarm با استفاده از ماهواره‌های فوق‌العاده کوچک خود در مدار پایین، اتصال ماهواره‌ای با پهنای باند کم را تنها با هزینه ۵ دلار در ماه فراهم می‌کند. ماهواره‌های Swarm هر نقطه روی زمین را پوشش می‌دهند و دستگاه‌های اینترنت اشیاء را قادر می‌سازند تا در هر مکانی با قیمت مناسب کار کنند. Swarm اتصال جهانی برای دستگاه‌های loT را با کمترین هزینه ممکن فراهم می‌کند.»

در بخش دیگری از این وب‌سایت توضیح داده شده که ماهواره‌های Swarm در مداری با ارتفاع ۵۵۰-۴۵۰ کیلومتری می‌چرخند و پوشش کاملا جهانی را ارائه می‌کنند.

زیرمجموعه اسپیس ایکس همچنین کوچکترین ماهواره‌های عملیاتی در فضا را دارد که اندازه آن‌ها فقط ۱۱ در ۱۱ در ۲.۸ سانتی‌متر است. به علت همین اندازه کوچک، هزینه پرتاب آن‌ها بسیار کمتر از اکثر ماهواره‌ها است.

تجهیزات سرویس اسپیس ایکس

برای استفاده از این سرویس، کاربران به Swarm Asset Tracker ،Swarm Eval Kit و مودم Swarm M۱۳۸ نیاز دارند که هم اکنون به ترتیب با قیمت اولیه ۴۴۹ دلار، ۹۹ دلار و ۸۹ دلار برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ (۹ آذر) عرضه خواهند شد.

مودم Swarm در دستگاه‌های اینترنت اشیاء تعبیه می‌شود و کیت Eval امکان پیام‌رسانی و توسعه محصول اینترنت اشیاء را فراهم می‌کند. Swarm Asset Tracker نیز به کاربران امکان می‌دهد تا داده‌های مکانی را با استفاده از صورت فلکی شرکت با پوشش ۱۰۰ درصد جهانی ردیابی کنند.

۵۸۳۲۱



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *