حجم بسته های ماهانه اینترنت ماهواره ای استارلینک ، مغز شما را منفجر خواهد کرد!


سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک که تحت شرکت اسپیس ایکس فعالیت می‌کند، اخیراً اعلام کرده است که از ماه دسامبر امسال (آذر تا دی) بسته های محدود ماهانه پیش روی همه کاربران خود در ایالات متحده آمریکا و کانادا خواهد گذاشت. این درحالی است که این شرکت پیش‌تر وعده ارائه اینترنت نامحدود بی‌حد و مرز را داده بود. حالا با تغییر رویکرد خود، به جمع شرکت‌های دیگری در حوزه خدمات اینترنت اضافه می‌شود که محدودیت‌هایی جزئی برای حجم مصرفی کاربران تعیین می‌کنند.

بسته های ماهانه اینترنت ماهواره ای استارلینک

اسپیس ایکس قصد دارد ۱ ترابایت ظرفیت بین ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب را در قالب دسترسی ویژه به کاربران استارلینک ارائه بدهد. بعد از اینکه کاربر ظرفیت ویژه خود را به پایان می‌رساند، سرعت در سطح دسترسی پایه قرار می‌گیرد. اپراتورهای شبکه موبایل هم برای مدیریت مصرف اینترنت هنگام ازدحام بیش از حد در شبکه چنین طرحی را اجرا می‌کنند. عمده کاربران با مصرف عادی احتمالاً متوجه تفاوت قابل توجهی از لحاظ مصرف نمی‌شوند، اما کاربران متکی بر عملکرد پیوسته شاید از تعیین بسته های محدود ماهانه برای اینترنت ماهواره ای استارلینک خشنود نباشند.

در صورتی که کاربر بخواهد پس از مصرف ۱ ترابایت هم همچنان از دسترسی ویژه بهره ببرد، باید به ازای هر گیگابایت ۲۵ سنت پرداخت کند. به عبارتی دیگر، کاربر برای دریافت ۱ ترابایت حجم دیگر باید هزینه ۲۵۰ دلاری بپردازد. با چنین هزینه‌ای اگر کاربر برای دریافت ترمینال اضافی مشکلی نداشته باشد، تهیه یک سرویس دیگر کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

دیش اینترنت ماهواره ای استارلینک

کاربران طرح‌های RV ،Portability و Best Effort دسترسی ویژه ندارند. البته برای طرح Business Fixed اینترنت ماهواره ای استارلینک چندین بسته از ۵۰۰ گیگابایت تا ۳ ترابایت در نظر گرفته شده است و کاربران بابت هر گیگابایت حجم مصرفی اضافی موظف به پرداخت ۱ دلار هستند. کاربران طرح Mobility هم از دسترسی ویژه برخوردار نخواهند شد، ولی کاربران پریمیوم و Maritime به ترتیب با محدودیت ۱ و ۵ ترابایتی مواجه خواهند بود. ضمن اینکه باید برای هر گیگابایت حجم مصرفی بیشتر، ۲ دلار پرداخت کنند.

۴۱۴۱



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *