ثروتی عظیم که دور ریخته می‌شود!



بر اساس آمار مجمع بین‌المللی زباله‌های تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی، بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تلفن همراه در سال ۲۰۲۲ دور انداخته خواهد شد. به این ترتیب حجم عظیمی از مواد ارزشمند بدون بازیافت شدن از دست خواهد رفت. موادی که میلیاردها دلار ارزش دارند.

موضوع زباله‌های الکترونیکی به یک معضل جهانی تبدیل شده است که خیلی زود باید راه‌حلی برای آن پیدا کرد. بسیاری از مردم تمایلی به بازیافت وسایل الکترونیکشان ندارند و در اغلب موارد با خرید وسیله جدید وسیله قدیمی را گوشه‌ای انداخته و عملا تبدیل به زباله‌اش می‌کنند. در جهان امروز بیش از ۱۶ میلیارد گوشی تلفن همراه وجود دارد که برای نمونه در اروپا یک سوم تلفن‌های همراه موجود غیرفعال هستند.

بیشتر بخوانید:

به این ترتیب مواد ارزشمند موجود در این وسایل مانند مس و کوبالت به چرخه برنمی‌گردند و حالا باید از منابع موجود که قطعا محدود هم هستند استفاده کرد. با نرخ رشد تولید و مصرف عملا تا سال ۲۰۳۰ میزان تولید زباله‌های الکترونیک در سال به رقم باورنکردنی ۷۴ میلیون تن خواهد رسید.

از کل زباله‌های الکترونیک تولید شده فقط ۱۷ درصد بازیافت می‌شود که رقم ناچیزی است.

برای پی بردن به ارزش بسیار زباله‌های الکترونیک کافی است بدانید که فقط در بریتانیا وسایل الکتریکی غیرقابل استفاده موجود در خانه‌ها چیزی فراتر از ۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

منبع:‌ بی‌بی‌سی

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *