تصاویر | ماشین جدید کیا، بهترین ماشین سال اروپا که به ایران نخواهد آمد!


مسعود عابدینی: کیا با معرفی EV6 قصد ورود پرقدرت به عرصه خودروهای برقی و رقابت با آنها، به خصوص تسلا را دارد. کیا ای‌وی‌۶ اولین خودرو از پلن S کیا است. بر اساس این برنامه‌ قرار است 11 خودرو برقی تا سال 2026 معرفی و عرضه شود.

پلتفرم این خودرو مشترک با خودروهایی مثل هیوندای آیونیک 5 و جنسیس GV60 است. در طراحی EV6، عناصر اصلی طراحی دیگر مدل‌های کیا موتورز دیده می‌شود. چراغ‌های کشیده جلو با خط دیلایت بریده بریده و همچنین قسمت پایین سپر که اسپرت طراحی شده، جذاب و قابل توجه است. کیا می‌گوید طراحی این خودرو شبیه به طرح دیجیتالی یک ببر است!

تصاویر | ماشین سال اروپا که بر خلاف ۴۰۵ به ایران نخواهد آمد

در نمای عقب یک چراغ خطی کشیده و منحنی را داریم که نشان می‌دهد طراح قصد داشته که از آن چراغ‌های خطی که فراگیر شده است دوری کند. همچنین یک نوار دیگر از سمت پایین چراغ‌ها به هم متصل شده که دیگر چراغ‌های خودرو مثل چراغ راهنما روی آن قرار دارد.

طراحی داخلی، ساده و مدرن

طراحی داخلی بسیار معقول و بدون هیچ اغراقی انجام شده است. دو نمایشگر در کابین خودنمایی می‌کنند. روی کنسول وسط خودرو کنترلرهای مهمی مثل سیستم استارت‌استاپ و همچنین ماوس و دکمه‌های کنترل دنده و شارژ وایرلس را می‌توان دید که در موقعیت‌های خوب و قابل دسترسی قرار دارند.

فضای داخلی خودرو در مقایسه با ابعاد متوسط EV6 بزرگ و مناسب است، به خصوص که فاصله بین 2 محور در این خودرو هم اندازه شاسی‌بلند بزرگ تلوراید است، که این هم یکی از دلایل بزرگی کابین است.

تصاویر | ماشین سال اروپا که بر خلاف ۴۰۵ به ایران نخواهد آمد

کیا این خودرو را در 3 تیپ لایت، ویند و جی‌تی لاین عرضه می‌کند که قویترین نسخه، یعنی GT LINE، دارای پیشرانه در جلو و عقب است که در مجموع قادرند 576 اسب بخار و 729 نیوتون متر گشتاور تولید کنند. در این تیپ سیستم چهارچرخ محرک و شتاب صفرتاصد 3.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت را داریم که این مشخصات و اعداد و ارقام بسیار فریبنده و جذاب هستند.

در نسخه GT با هر بار شارژ قادرید تا 480 کیلومتر مسافت را طی کنید، البته این عدد در نسخه‌های دیگر تا 510 کیلومتر هم قابل افزایش است.

تولید صدای مصنوعی!

در این خودرو سیستم تولید صدای مصنوعی را به دلیل برقی و بی‌صدا بودن داریم، که برای آن 3 حالت استایلیش، داینامیک و سایبر در نظر گرفته شده است.

در کیا ای‌وی 21 سیستم ایمنی و دستیار راننده را به صورت استاندارد داریم. این خودرو همچنین خودروی سال 2022 اروپا هم شده است.

تصاویر | ماشین سال اروپا که بر خلاف ۴۰۵ به ایران نخواهد آمد

بازه قیمتی این خودرو با توجه به نسخه‌های مختلف آن،از 41 تا 58 هزار دلار (حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) است.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *