تصاویر | سراتو، مگان یا النترا ؟ کدام برنده بازی است؟


مسعود عابدینی: در گذشته رقابت‌هایی در بازار خودروهای خارجی در ایران وجود داشت که با اعلام آغاز واردات، دوباره احیا خواهند شد. یکی از این رقابت‌ها، رقابتِ بینِ کیا سراتو، هیوندای النترا و رنو مگان است.

البته جای چند رقیب دیگر، مثل تویوتا کرولا، هوندا سیویک، میتسوبیشی لنسر و مزدا ۳ هم در این رقابت خالیست که با توجه به محدودیت واردات، احتمالِ کمتری برای ورود به ایران دارند.

طراحی بدنه

در سال‌های غیبت النترا و سراتو، تغییرات زیادی بر روی این دو خودرو صورت گرفته که با هم بررسی می‌کنیم. رنو مگان هم که به دلیل خروج ترامپ از برجام، شانس حضور در ایران را نداشت، البته تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. یکی از دلایلِ این تغییرات کم این است که رنو به زودی خط تولید این خودرو را جمع می‌کند و جای مگان را به رنو مگان E-TECH که کراس‌اوری برقی است، خواهد داد.

تصاویر | سراتو، مگان یا النترا انتخاب مشتریان کدام ماشین است؟

طراحی جلویی سراتو همان حالت محافظه کارانه خود را حفظ کرده و در گرافیکِ داخلی چراغ‌های جلو، جزئیات بیشتری را اعمال کرده است.قسمت پایینی سپر هم اسپرت طراحی شده است.

النترا هم طراحی جسورانه خود را حفظ کرده و اسپرت‌تر از سایر رقبا جلوه می‌کند. طراحی چراغ‌های جلویی با جلوپنجره خودرو هماهنگ است. لوگوی بزرگ هیوندای هم در این قسمت خودنمایی می‌کند.

مگان همان فرم و شکل خود را حفظ کرده و مانند یک تلیسمان کوچک می‌ماند. چراغ C شکل که امضای طراحی محصولات رنو از سال ۲۰۱۶ به بعد است، در این خودرو حضور دارد.جلوپنجره مگان کوچکتر از تلیسمان طراحی شده است.

تصاویر | سراتو، مگان یا النترا انتخاب مشتریان کدام ماشین است؟

طراحی چراغ عقب سراتو به صورت متصل و نسبتا ساده طراحی شده است. در نسخه GT با دیفیوزرِ اسپرت‌تری روبه‌رو هستیم.

قسمت عقب النترا بسیار جسورانه و اسپرت طراحی شده و دارای یک شکستگی زیبا در قسمت چراغ است.چراغ عقب النترا به صورت متصل و T شکل طراحی شده که خلاقانه و زیبا است.

فرم چراغ عقب مگان همان فرم تلیسمان را دارد.با این تفاوت که از آن حالت صاف و کشیده تلیسمان خارج شده و بزرگتر نشان داده می‌شود.

طراحی داخلی

طراحی داخلی سراتو ساده و در عین حال شیک است و ارگونومی خوبی را به شما ارائه می‌دهد.

النترا طراحی داخلی زیبا و متفاوتی را دارد که با زبان طراحی هیوندای هماهنگ است. در کابین، متریال مختلفی مثل چرم و پارچه دیده می‌شود.

طراحی داخلی مگان با یک نمایشگر مرکزی بزرگ از بقیه طراحی‌ها مجزا شده است. همین نمایشگر به همراه نمایشگرِ دیجیتالی پشت‌آمپر،به‌روز بودن را به شما نشان می‌دهند.

تصاویر | سراتو، مگان یا النترا انتخاب مشتریان کدام ماشین است؟

فضای داخلی هر ۳ خودرو بزرگ و مناسب خانواده‌هایی با جمعیت ۳ تا ۴ نفر هستند.

در مجموع طراحی سراتو یک طراحی ساده و شیک، طراحی النترا یک طراحی جسورانه و بسیار اسپرت و طراحی مگان یک طراحی متمایز و زیبا است که انتخاب بهترین طراحی از بین این ۳ خودرو کاملا سلیقه‌ای است.

امکانات و آپشن‌ها

سراتو در ۵ تریم مختلفِ LX ،LXS ، GT-LINE ،GT و GT-MANUAL عرضه می‌شود. با توجه به محدودیت قیمتی برای واردات، می‌توانیم شاهد ورود نسخه LX و LXS به ایران باشیم. امکانات احتمالی این خودرو عبارتند از: استارت دکمه ای،نمایشگر ۸ اینچی لمسی،دوربین عقب،سنسور پارک جلو و عقب،سنسور نور،تهویهٔ دوکانالهٔ اتوماتیک،سانروف،کروز کنترل،شش ایربگ ۱۰ نقطه‌ای،سیستم کنترل پایداری و صندلی برقی راننده. برخی از سیستم‌های دستیار رانندگی مثل ترمز اضطراری و نگه‌داشتن خودرو در بین خطوط هم برای سراتو عرضه شده است.

به احتمال زیاد ما نسخه GLS النترا را در بازار ایران خواهیم داشت که دارای امکاناتی مثل استارت دکمه‌ای،ورود بدون کلید،نمایشگر لمسی،نمایشگر دیجیتال پشت آمپر،تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده،چهار کیسه هوا،کروز کنترل،دوربین عقب،سنسور نور،سیستم‌های کنترل کشش و پایداری و سانروف است.

بیشتر بخوانید:

رنو مگان دارای ۳ تیپ است: PE و SE و LE+ .با توجه به محدودیت واردات انتظار ورود نسخه میانی SE را داریم.این نسخه آپشنهایی مثل مه‌شکن جلو و عقب،صندلی‌های پارچه‌ای، کی‌لس استارتر،تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب،سنسور پارک جلو و عقب،سنسور نور،سنسور باران،سنسور فشار باد لاستیک،کروز کنترل،محدودکننده سرعت،ترمز کمکی،کنترل پایداری الکترونیکی،کنترل کشش و کنترل شروع حرکت در سربالایی دارد.

با توجه به نامشخص بودنِ تیپ‌هایی که از این خودروها وارد ایران می‌شود،نمی‌توان برتریِ خاصی از نظر آپشن به خودرویی نسبت بدیم. اما در مجموع،با خودروهای نسبتا خوش آپشنی روبه‌رو هستیم.

مشخصات فنی

پیشرانهٔ سراتو در نسخهی LX و LXS یک پیشرانهٔ ۲ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نسخه GLS النترا یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی دارد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.گیربکس این خودرو مانند سراتو ۶ سرعته اتوماتیک است.

مگان با دو پیشرانه عرضه می‌شود.پیشرانه اول ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.پیشرانه دوم ۲ لیتری ۴ سیلندر است که قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۳ نیوتن‌متر گشتاور است.

با توجه به اطلاعات بالا، النترا قدرتمندترین پیشرانه را در بین این ۳ خودرو دارد.بعد از النترا،سراتو در مقام دوم و مگان هم در مقام سوم قرار دارد.

بازهی قیمتی سراتو ۱۶ تا ۲۱ هزار یورو است.قیمت النترا نسخه GLS حدود ۱۹۲۰۰ یورو و بازه قیمتی مگان هم ۱۵ تا ۲۱ هزار یورو است.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *