تصاویر |‌ تویوتا و هیوندای با این دو ماشین بازار ایران را پس می گیرند؟


مسعود عابدینی: تویوتا آیگو X و هیوندای i10 از آن دست خودروهایی هستند که شانس بالایی برای وارد شدن به بازار ایران دارند و در صورت تحقق این امر رقابت جالبی میان آن‌ها شکل می‌گیرد.

کرمان موتور و ایرتویا جزو واردکنندگان مجاز به واردات خودرو شناخته شده‌اند و انتظار می‌رود که با همان شرکای قدیمی خود همکاری خود را ادامه دهند.

تویوتا آیگو X و هیوندای i10 هر دو در بازه قیمتی 10 تا 20 هزار یورو قرار دارند و با شرایط واردات منطبق هستند.

نسل جدید آیگو X در سال 2021 و i10 هم در سال 2020 معرفی شده است.

تصاویر |‌ رقابت داغ تویوتا و هیوندای/ ماشین‌های جذابی که شانس بالای برای ورود به ایران دارند

با وجود اقتصادی و ارزان بودن هر دو خودرو، با طراحی جذاب و خاصی روبه‌رو هستیم. آیگو X شکلی بین یک مینی کراس‌اور و هاچبک و i10 هم همان حالت یک هاچبک کوچک را دارد.

طراحی آیگو بیان‌کننده زبان طراحی محصولات فعلی تویوتا است. در طراحی جلو با یک چراغ نسبتا بزرگ روبه‌روایم که دیلایت C شکلِ آن، بسیار خودنمایی می‌کند. جلوپنجره آیگو در قسمت پایینی قرار دارد.

طراحی جلویی i10 نسبت به آیگو محافظه کارانه‌تر است و آن‌چنان تهاجمی به نظر نمی‌رسد. جلوپنجره آن با خطوط تیزی طراحی شده و همسو با طراحی چراغ‌ها است.

تصاویر |‌ رقابت داغ تویوتا و هیوندای/ ماشین‌های جذابی که شانس بالای برای ورود به ایران دارند

در قسمت عقبِ آیگو،چراغهای عمودی شکل قرار دارند که سعی کرده‌اند خودرو را بلند و شبیه به یک کراس‌اور نشان دهند. طراحی قسمت عقب i10 بسیار ساده است و نکته خاص و جذابی در آن دیده نمی‌شود.

طراحی داخلی هر دو خودرو ساده است و بیشترین چیزی که در کابین‌های آنها خودنمایی میکند، نمایشگر 8 یا 9 اینچی است. تزئینات رنگی در کابین آیگو X هم به چشم می‌خورد.

تصاویر |‌ رقابت داغ تویوتا و هیوندای/ ماشین‌های جذابی که شانس بالای برای ورود به ایران دارند

در مجموع از نظر طراحی،آیگو X برتری‌های بیشتری در دست دارد.

از نظر فضای داخلی i10 فضای بیشتری دارد و آیگو به دلیل اسپرت بودن، فضای بسیار کمتری را به شما ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی

موتور بنزینی آیگو 1 لیتری 3 سیلندر تنفس طبیعی است که 72 اسببخار قدرت و 93 نیوتونمتر گشتاور تولید می‌کند. شتاب این خودرو با گیربکس اتوماتیک 15.5 و با گیربکس دستی 15.6 ثانیه اعلام شده است.

i10 با دو پیشرانه‌ عرضه می‌شود؛ پیشرانه اول ۱ لیتری سه سیلندر با ۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور و پیشرانه دوم ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر گیربکس دستی امکان سفارش گیربکس 5 سرعته اتوماتیک هم وجود دارد.

تصاویر |‌ رقابت داغ تویوتا و هیوندای/ ماشین‌های جذابی که شانس بالای برای ورود به ایران دارند

آیگو X تنوعِ رنگ بیشتری نسبت به i10 دارد و باید ببینیم که نماینده واردکننده آیگو، این تنوع رنگی را برای بازار ایران هم در نظر میگیرد یا خیر.

بازه قیمتی تویوتا آیگو X از 18 هزار یورو آغاز و تا 23 هزار یورو هم ادامه دارد که باتوجه به محدودیت واردات، نسخه‌های Pure و Edge میتوانند وارد ایران شوند.

قیمت i10 از 12 هزار یورو آغاز و تا 15 هزار یورو هم ادامه دارد که ارزانتر از آیگو است.

این دو خودرو اگر با قیمت مناسبی وارد ایران شوند، می‌توانند فروش خوبی را تجربه کنند.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *