با اصطلاحات توییتری آشنا شوید؛ فیو در توییتر به چه معناست؟


ورود به دنیای توییتر به دلیل تفاوت‌هایی که با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد، کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد. اگر به فکر باز کردن حساب توییتر هستید یا به‌تازگی حساب ساخته‌اید، با ورود به توییتر فارسی به احتمال زیاد با شنیدن اصطلاحات انگلیسی که به صورت فارسی نوشته شده‌اند، متعجب خواهید شد. در مقاله‌های سری اصطلاحات توییتر به توضیح مفصل در مورد منشن در تویتر چیست؟، ریتوییت در توییتر چیست؟ و کوت در توییتر چیست؟ پرداختیم. در این مقاله برای تکمیل دایره اصطلاحات توییتری‌تان با مفهوم فیو و تاریخچه آن آشنا می‌شوید.

فیو در توییتر چیست؟
زمانی دکمه فیو توییتر (Fave کوتاه‌شده Favorite) راه اصلی این سرویس برای اعلام موافقت، تصدیق و حمایت کاربران نسبت به یک توییت بود. بااین‌حال نماد ستاره یا همان فیو مدت‌ها است که جای خود را به آیکون قلب یا لایک داده است. بااین‌حال کاربران توییتر فارسی، به‌خصوص قدیمی‌ها که همیشه سعی داشته‌اند این اصطلاحات را حفظ کنند و نگذارند دستخوش تغییرات بادآورده شود، هرگز این اجازه را ندادند.

در سال ۲۰۱۵ جایگزینی فیو با لایک، تلاش شرکت توییتر برای ساده‌سازی تجربه کاربری بود. به نظر می‌رسید با این روش توییتر راحت‌تر می‌تواند کاربران جدیدی که با مفهوم و ارزش لایک در دیگر شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشتند را به خود جذب کند.

با اصطلاحات توییتری آشنا شوید؛ فیو در توییتر به چه معناست؟

با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واین که در آن زمان کاربران را برای دریافت لایک و قلب‌های قرمز بیشتر تشویق می‌کرد، آیکن ستاره ممکن بود برای تازه‌واردان گیج‌کننده باشد. بنابراین توییتر با هدف امکان استفاده آسان‌تر و مفیدتر، قلب را جایگزین ستاره و به بیان دیگر لایک را جایگزین فیو کرد. برای اینکه تیر خلاصی هم زده شود، مدیر محصول توییتر توضیح داد که: «شاید شما از چیزهای زیادی خوشتان بیاید، اما هر چیز نمی‌تواند موردعلاقه‌تان باشد.»

فیو کردن در توییتر مانند لایک کردن در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌ماند

Favorites یا علاقه‌مندی‌ها در سال ۲۰۰۶ در توییتر متولد شدند؛ یعنی قبل از هر دو قلب قرمز Tumblr که در اواخر سال ۲۰۰۸ و دکمه لایک فیسبوک که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. Favorites در ابتدا به عنوان راهی برای علامت‌گذاری توییت‌ها طراحی شد. یک ویژگی نسبتاً عجیب برای سرویسی که پیام‌های آن به ۱۴۰ کاراکتر محدود بود و در آن زمان نمی‌توانست شامل عکس یا فیلم باشد! توسعه‌دهندگان شخص ثالث از همان ابتدا به دنبال مفیدتر کردن این ویژگی بودند؛ این‌گونه بود که سرویسی به نام فیورد (Favrd) به وجود آمد تا توییت‌های محبوب را در زمان واقعی بر اساس تعداد فیوها برجسته کند. فیورد در سال ۲۰۰۹ بعد از ظهور فیواستار (Favstar)، رقیب قوی‌تری که تا به امروز دوام آورده است، از بین رفت.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *