اپل ناقض قوانین حریم خصوصی شد!



اپل به دلیل جمع‌آوری داده‌های تحلیلی کاربران گوشی‌های آیفون صرف‌نظر از کسب رضایت آن‌ها، با شکایت گروهی دیگری مواجه شده است. بر اساس بررسی‌های ۹to۵Mac، شکایت موردبحث هفته‌ی گذشته در دادگاه منطقه‌ی شرقی پنسیلوانیا ثبت شده است. اواخر سال گذشته‌ی میلادی پرونده‌ی مشابهی در دادگاه ثبت شده بود.

شکایت گروهی از اپل روی یافته‌های پژوهشگری امنیتی به نام تامی مایسک تمرکز دارد. او سال گذشته گفت اپلیکیشن‌های اپل در فرآیند راه‌اندازی اولیه‌ی آیفون، صرف‌نظر از صدور مجوز از سوی کاربر، داده‌های او را جمع‌آوری و برای سرورها ارسال می‌کنند. تامی مایسک می‌گوید در ابتدا این رفتار را صرفاً در اپ استور مشاهده کرده، اما پس از بررسی‌های بیشتری متوجه شده است تعداد بیشتری از اپلیکیشن‌ها نظیر اپل موزیک و اپل تی‌وی و اپل بوکس چنین کاری انجام می‌دهند.

ظاهراً اپ استور داده‌هایی نظیر جست‌وجوی اپلیکیشن، تبلیغات مشاهده‌شده، نحوه‌ی پیدا کردن اپلیکیشن‌ها و حتی مدت‌زمان مشاهده‌ی صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها را به‌صورت بلادرنگ برای اپل ارسال کرده است.

زمان کوتاهی پس از افشاگری‌های تامی میسک، از اپل شکایت شد و اکنون شکوائیه‌ی گروهی دیگری ثبت شده است. این شکوائیه‌ی جدید، اپل را به «نقض سیستماتیک و آشکار» قوانین حریم خصوصی و کلاه‌برداری از مصرف‌کنندگان متهم می‌کند و تقریبا به‌طور کامل مبتنی‌بر ادعاهای تامی میسک است.

در بخشی از پرونده‌ی دادگاه آمده که سیاست‌های اپل در تضاد مستقیم با پویش‌های تبلیغاتی این شرکت است. اپل پیش‌تر در تبلیغی معروف گفته بود: «آنچه روی آیفون شما اتفاق می‌افتد، روی آیفون باقی می‌ماند.»

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *