اپل از چین به هند می‌رود؟


پس از آغاز تولید آیفون 14 در هند، اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل به تولید تبلت‌های آیپد خود در این کشور چشم دوخته است. طبق گزارشی جدید، اپل قصد دارد تولید برخی از آیپدهای خود را در هند آغاز کند تا به زنجیره تأمین خود تنوع ببخشد.

این خبر CNBC، تقریباً دو سال پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اپل در حال بررسی ساخت آیپد در ویتنام است، منتشر شده. اپل در حالی تصمیم به انجام این کار گرفته که به دنبال انتقال 30 درصد از تولید خود به خارج از چین است.

کوپرتینویی‌ها از سال‌ها قبل در بحبوحه جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده و همچنین افزایش هزینه‌های نیروی کار در چین، در تلاشند تا زنجیره تأمین خود را متنوع‌تر کنند. اخیراً محدودیت‌های شدید کرونا باعث آشوب بزرگی در کارخانه تولید آیفون 14 فاکسکان شد که اپل را مجبور کرد تا تولید پرچمداران جدید خود را کاهش دهد که این امر منجر به تأخیر در ارسال دستگاه‌ها شد.

موانع انتقال تولید آیپد به هند

اپل

CNBC همچنین در گزارش خود اشاره می‌کند که مهاجرت به هند ممکن است برای اپل عوارضی را به‌همراه داشته باشد. عدم وجود نیروی کار با تجربه در هند یکی از این عوارض است که می‌تواند برای تولید دستگاه‌های پیچیده مانند آیپد موانعی ایجاد کند. همچنین از اختلافات ارضی رو به افزایش بین چین و هند نیز به‌عنوان مشکل دیگر یاد شده است.

اپل همچنین بلافاصله پس از عرضه آیفون، تولید این دستگاه‌ها را در جنوب هند آغاز کرد. این اولین‌باری بود که غول فناوری پس از عرضه یک گوشی هوشمند پرچمدار، تولید خود را با این سرعت از چین به هند منتقل کرد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تولید آیفون در هند طی چند سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

«جین مانستر» از شرکت سرمایه‌گذاری Loup Ventures به CNBC گفته است: «فکر می‌کنم تا پنج سال دیگر، 35 درصد [از آیفون‌ها] در هند تولید شوند. فکر می‌کنم اپل در پنج سال آینده، تولید آیفون را در کشورهای دیگری علاوه بر هند و چین انجام خواهد داد.»

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *