افشاگری بزرگ درباره تصاویر جنجالی یوفوها بر فراز آسمان اوکراین !


گزارش اخیر در خصوص بشقاب پرنده‌های فانتوم سیاه بر فراز آسمان اوکراین توسط دولت این کشور و اخترفیزیکدان هاروارد، آوی لوب (Avi Loeb)، بی‌اعتبار شده است. در این گزارش که مربوط به پرواز پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) بر فراز آسمان اوکراین بوده، آژانس ملی علوم اوکراین به اشتباهات قابل توجهی در روش‌ها و نتایج این گزارش استناد کرده است.

پرواز یوفوها در اوکراین صحت دارد؟

گزارش مذکور که در اواسط سپتامبر توسط دانشمندان رصدخانه اصلی نجوم کیف (MAQ) منتشر شد به توصیف تعداد قابل توجهی از اجرامی که ماهیت آنها مشخص نیست می‌پردازد. از جمله این پدیده‌ها می‌توان به چندین فانتوم سیاه اشاره کرد که در آسمان ظاهر می‌شوند و به نظر می‌رسد با سرعت زیادی از جو عبور می‌کنند. (با سرعت 33 هزار مایل یا 53 هزار کیلومتر در ساعت که دو برابر سریع تر از موشک‌های بالستیک یا قاره پیما هستند)

نویسندگان گزارش مذکور این اشیاء فانتوم را به عنوان UAP توصیف کردند – نام ترجیحی جامعه علمی برای اشیاء پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده‌ها – اما هیچ تلاشی برای حذف توضیحات واضح تر مانند وجود ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین یا توپخانه مورد استفاده در تهاجم روسیه به اوکراین انجام ندادند. (جنگ روسیه و اوکراین تقریباً 6 ماه پیش از انتشار این گزارش آغاز شده)

هم اکنون، آکادمی ملی علوم اوکراین (NASU) تحقیقاتی پیرامون گزارش UAP یا اشیاء ناشناس پرنده انجام داده که به اتمام رسیده و رسماً آن را غیرحرفه‌ای و فاقد دقت علمی دانسته است. بنابراین هیئتی از داشمندان NASU طی بیانیه‌ای نوشته‌اند: پردازش و تفسیر نتایج با روش‌های علمی نامناسب صورت پذیرفته و تعیین فاصله تا اشیاء مشاهده شده نیز اشتباه تخمین زده شده است.

پرواز یوفوها در اوکراین

هیئت دانشمندان آکادمی مذکور همچنین افزودند که الزامات حرفه‌ای برای انتشار نتایج تحقیقات علمی برآورده نشده و بنابراین خواستار حذف نام NASU از گزارش مذکور شدند.

اشتباهات محاسباتی تیم اوکراینی

در گزارش آنها محققان رصدخانه اصلی نجوم کیف به تجزیه و تحلیل مشاهدات اجسام عجیب و سریع السیری که در آسمان دیده می‌شد پرداختند. (این اجسام در نزدیکی یکی از دو رصدخانه قرار داشت)

این تیم، فاصله، اندازه و سرعت این اجسام را بر اساس میزان نور پس‌زمینه که هر یک از آنها دارند استنباط کردند و به این نتیجه رسیدند که بسیاری از اجرام مرموز تقریباً به اندازه یک هواپیما هستند اما با سرعت یک فضاپیما در جو حرکت می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که پژوهشگران تنها به واسطه داده‌های یک تلسکوپ فواصل و مکان‌های اجسام ناشناس را به طور اشتباه پیش بینی کرده بودند.

بر اساس مطالعه‌ای انتقادی که آوی لوب به تازگی در خصوص اشیاء ناشناس پرنده اوکراین منتشر کرده، آنها حتی اندازه و سرعت اجرا را هم به اشتباه ارزیابی کرده‌اند. (این مقاله هنوز مورد بازبینی همکاران لوب قرار نگرفته است) به گفته اخترفیزیکدان دانشگاه هاروارد، روش صحیح برای استنتاج فواصل، مثلث سازی نامیده می‌شود که به معنای بررسی و مشاهده یک جسم از جهات مختلف است. لوب می‌گوید: اگر فانتوم‌ها واقعاً به همان اندازه‌ای که هیئت اوکراینی می‌گویند بزرگ، سریع و مرتفع می‌بودند، آن‌وقت هر یک از آنها می‌بایست «گلوله آتشین غول‌پیکری» تولید می‌کرد. (مانند کاری که موشک یا شهاب سنگ هنگام عبور از جو انجام می‌دهد.)

لوب همچنین می‌افزاید: این واقعیت که اجرام مورد اشاره کاملاً سیاه بودند، ثابت نمی‌کند که آنها فناوری ماورایی داشته‌اند، بلکه تنها نشان می‌دهد که اخترشناسان مکان مربوط به اجرام را اشتباه محاسبه کرده‌اند.

پرواز یوفوها در اوکراین

بیگانگان، بمب یا حشرات؟

لوب در نقد گزارش UAP بیان داشت که محققان اوکراینی احتمالاً فاصله اشیاء فانتوم را ضریب 10 محاسبه کرده‌اند. اگر فانتوم‌ها 10 برابر بیشتر از آنچه که محققان ادعا می‌کردند به دوربین نزدیک‌تر بودند، آن‌گاه اشیاء ناگهان با اندازه و سرعت گلوله‌های توپ برابری می‌کردند. (یک پرتابه معمولی که در مناطق جنگی مانند اوکراین یافت می‌شود.) حالا اجسام مذکور را اگر 10 برابر دیگر به دوربین نزدیک کنیم، سرعت آنها در حد یک گلوله خواهد شد. لوب همچنین افزود: اگر آنها را نزدیک تر کنید، ممکن است حشراتی باشند که به پرواز درآمده‌اند؛ مانند مگسی که با سرعت زیاد در نزدیکی تلسکوپ حرکت می‌کند و تاریک به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد آکادمی NASU هم در تحقیقات خود از گزارش UAP یا اشیاء پرنده ناشناس به نتیجه مشابهی رسیده است چرا که خاطرنشان می‌کند اخترشناسان نه تنها در تعیین فاصله اجرام خطاهای قابل توجهی مرتکب شده‌اند، بلکه نتوانسته‌اند توضیحات دقیق تری برای مشاهدات ارائه دهند. دانشمندان آکادمی ملی علوم اوکراین در بیانیه خود نوشته‌اند: نویسندگان این گزارش استدلالی ارائه نمی‌کنند و احتمال نمی‌دهند که ممکن است در میان اشیاء پرنده ناشناس، پدیده‌های طبیعی یا اشیاء مصنوعی با منشأ زمینی وجود داشته باشند.

در حالی که مشخص نیست اخترشناسان اوکراینی دقیقاً چه چیزی را مشاهده کرده‌اند – خواه توپخانه، گلوله، حشرات یا چیزهای دیگر – تأثیر تهاجم روسیه به این کشور را نباید نادیده گرفت. بر اساس گزارش واصله در سال 2021 از دفتر اداره کننده اطلاعات ملی ایالات متحده (ODNI)، این احتمال وجود دارد که حداقل برخی از اشیاء پرنده ناشناس مشاهده شده توسط پرسنل نظامی آمریکایی، فناوری‌هایی هستند که توسط چین، روسیه، کشور دیگری یا یک نهاد غیر دولتی مستقر شده‌اند.

پرواز یوفوها در اوکراین

بر اساس گزارش دفتر اداره کننده اطلاعات ملی، سایر توضیحات احتمالی برای UAP عبارتنداز: به هم ریختگی هوا نظیر پرندگان یا بالن‌ها، پدیده‌های جوی مانند کریستال‌های یخ یا پروژه‌های طبقه بندی شده دولتی. در این گزارش به بیگانگان به عنوان توضیح احتمالی اشاره نشده است.

با این وجود ایالات متحده حاضر نیست چنین احتمالی را در حریم هوایی این کشور رد کند. در اوایل سال جاری، کنگره ایالات متحده بودجه‌ای را برای وزارت دفاع تصویب کرد تا دفتر جدیدی افتتاح کند که منحصراً بر مدیریت گزارش‌های مشاهده یوفو توسط ارتش ایالات متحده متمرکز است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، شاید دولت بتواند ردی از آن پیدا کند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *