اطلاعیه مخابرات از خبر درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیاردی


مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات، خبرهای منتشرشده در مورد درآمد ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی مخابرات از آبونمان تلفن ثابت را رد کرد.

پس از یک سال از مصوبه شورای رقابت، شهریور ماه امسال افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت با امضای وزیر صمت تصویب شد. طبق تعرفه‌های جدید مخابرات، مشترکین تلفن ثابت ساکن تهران ماهیانه حداقل ۲۰ هزار تومان، سایر مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و سایر شهرها بایستی ۱۰ هزار تومان برای حفظ خط خود پرداخت کنند.

این موضوع اگرچه با انتقادات بسیاری از سوی مردم روبه‌رو شده اما روی قبض‌های جدید اعمال شده است. در همین راستا طی روزهای اخیر خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که می‌گفت مخابرات در اقدامی هزینه آبونمان تلفن ثابت را تا ۲۰ هزار تومان افزایش داده و هر خانواده ایرانی، چه از خطوط ثابت استفاده کند و چه نکند، ملزم به پرداخت ماهانه این مبلغ به مخابرات است. در این خبر اعلام شده بود با توجه به اینکه تعداد اشتراک تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران حدود ۳۷ میلیون خط است، درآمد حاصل از این افزایش ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

اما «محمدرضا بیدخام»، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات این خبر و آمار اعلام‌شده در این زمینه را تکذیب کرد: «اصلا چیزی به‌عنوان آبونمان در صورت‌حساب تلفن وجود ندارد که حالا از این میزان ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان به مخابرات برسد. از سوی دیگر تعداد خطوط فعال تلفن ثابت در کل کشور ۲۹ میلیون خط است و این میزان در شهر تهران به ۷ میلیون و ۲۰۰هزار مشترک می‌رسد.»

اطلاعیه مخابرات از خبر درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیاردی

به گفته وی، مخابرات از ابتدای شهریورماه ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در صورت‌حساب مشترکان اعمال می‌کند؛ اگرچه این هزینه هم تنها از مشترکان تهران دریافت می‌شود.

بیدخام در پاسخ به این سوال که این هزینه بابت چه خدمتی از مشترکان تهرانی گرفته می‌شود، توضیح داد: «این هزینه نگهداری است. در حال‌ حاضر مخابرات برای هر خط تلفن ثابت، چه مشترک با آن مکالمه داشته باشد و چه نداشته باشد به‌صورت میانگین ۳۰ هزار تومان هزینه می‌کند.»

درآمد مخابرات چقدر افزایش داشت؟

با این حساب اگر شرکت مخابرات از ابتدای شهریور ماه از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تهرانی خود ۲۰ هزار تومان هزینه نگهداری دریافت کرده باشد، درآمد این شرکت از این محل به حدود ۱۴۴ میلیارد تومان رسیده است.

البته با توجه به عرضه سهام شرکت مخابرات ایران در بورس، این سازمان هر ماهه گزارش درآمدی خود را در سامانه کدال منتشر می‌کند. از شهریور ماه امسال، ردیف جدیدی به گزارش‌های مالی این شرکت اضافه شده که درآمد عملیاتی این شرکت از حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت را اعلام می‌کند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *