ارقام نجومی سرمایه‌گذاری چین بر روی توسعه علمی



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جاه طلبی ها و اتکای چین به علم و فناوری در بیستمین کنگره بسیار مهم حزب کمونیست در پکن که روز یکشنبه به پایان رسید، در کانون توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

فیلم | پرنورترین انفجار پرتو گاما کهکشانی در دوردست را روشن کرد!

ناکامی پروژه ای که وزارت ارتباطات می گفت دولت روحانی بلد نیست!

رئیس جمهور شی جین پینگ در افتتاحیه این نشست که هر پنج سال یک بار برگزار می شود، گفت که کشور باید “علم و فناوری را به عنوان نیروی مولد اولیه، استعداد به عنوان منبع اولیه و نوآوری به عنوان محرک اصلی رشد خود در نظر بگیرد.”

روز یکشنبه، او برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب اعاده شد. هیئت تصمیم‌گیری به نام دفتر سیاسی چندین عضو با صلاحیت یا تجربه کار در علم یا فناوری را به عضویت پذیرفت؛ 6 عضو از 25 عضو در حال حاضر دارای پیشینه علمی هستند، در مقایسه با تنها یک عضو در دفتر سیاسی قبلی.

تحلیلگران می گویند که سرمایه گذاری حماسی چین در علم احتمالاً ادامه خواهد داشت.

در سال 2021، چین 2.8 تریلیون یوان (386 میلیارد دلار آمریکا) را برای تحقیق و توسعه هزینه کرد که 2.4 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهد، معیاری که به عنوان شدت تحقیق و توسعه شناخته می شود.

برنامه پنج ساله اخیر این کشور افزایش بیش از 7 درصدی هر سال از سال 2020 تا 2025 را هدف قرار داده است. اگر این روند تا سال 2035 ادامه یابد، شدت تحقیق و توسعه چین می تواند با میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی برابری کند.

با این حال، رشد تولید ناخالص داخلی کمتر از هدف چین در سال جاری می‌تواند به این معنا باشد که کسب‌وکارها برای افزایش سرمایه‌گذاری خود در تحقیق و توسعه راه دشواری را در پیش خواهند داشت.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *