ادعای عجیب نماینده مجلس: پهنای باند روبیکا سه برابر استارلینک خواهد شد



بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که با توجه به کسب و کار مردم در فضای مجازی و اینکه وزیر ارتباطات اعلام کرد محدودیت‌های اینترنتی برداشته شده است اما مردم هنوز با مشکلاتی مواجه هستند، گفت:‌ دولت باید در این موضوع سرعت خود را بیشتر کند. وزارت ارتباطات در تلاش است که اینترنت ADSL را با فیبر نوری تقویت کند. پهنای باند در برنامه روبیکا افزایش پیدا خواهد کرد و من به کسب و کارها توصیه می‌کنم که به روبیکا بروند و به جای مطمئن بیایند. مطمئن‌تر از روبیکا وجود ندارد.

وی افزود: مردم باید به حاکمیت و نظام اعتماد کنند. ما نمایندگان مجلس مدافع سرسخت آنان هستیم. قرار است که به روبیکا پهنای باند سه برابری نسبت به استارلینک بدهند و قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. مردم می‌خواهند کسب و کار داشته باشند، کار دیگری که نمی‌خواهند انجام دهند.

محبی نجم‌آبادی در پاسخ به این سوال که برخی از مسئولان در فضای مجازی اینستاگرام، توئیتر و تلگرام حضور دارند و در آنجا فعالیت می‌کنند این مساله با محدودیت‌های ایجاد شده تناقض ندارد؟ گفت: این موضوع تناقض دارد و باید حل شود. منِ مسئول اگر در آنجا جواب ندهم، دشمن میدان را کامل در اختیار می‌گیرد. اگر نروم، میدان را کامل واگذار کرده‌ام و دشمن هم در آنجا یکه‌تازی کرده و دروغ می‌نویسد، تقطیع می‌کند و غیره. قطعا من باید پاسخگو باشم. اما باید به هرحال این پارادوکس و تناقض را حل کنیم.

محبی نجم‌آبادی در پاسخ به این سوال که بالاخره چه زمانی محدودیت‌های اینترنت برداشته خواهد شد، گفت: وزیر گفت محدویت‌ها برداشته شده و فقط در واتساپ و اینستاگرام مشکل داریم. آن دو شرکت هم اگر نمایندگی خود را در ایران دایر کنند، بعد من با وزیر صحبت خواهیم کرد که این دو شرکت به شکل کاملا باز فعالیت خود را انجام دهند. نماینده این دو شرکت در اینجا حضور داشته باشند تا هرکس خطا و کلاه‌برداری کرد، پاسخگو باشند.

نماینده مردم سبزوار در پاسخ به این سوال که تا به حال چه میزان خسارت اقتصادی به کسب و کارها در فضای مجازی وارد شده است، گفت: قطعا این موضوع قابل توجه است. قطعا هر حضور میدانی که اتفاق می‌افتد، همه مغازه‌های آن‌ها بسته می‌شود. مردم دچار مشکل اقتصادی هستند. بسیاری از آن‌ها چک‌هایی دارند که باید پرداخت کنند. یک ساعت تعطیلی مغازه خسارت جبران ناپذیری وارد می‌کند. لذا مغازه‌داران باید کمک کنند تا اغتشاشگران به فضای واقعی بیایند و از توهم فضای مجازی خارج شوند. همانطور که شما می‌دانید در طول دو سال گذشته بیش از سی قشر مقابل مجلس آمده و بسیاری از مشکلات خیلی از این اقشار حل شد.

وی افزود: نظام باید زمینه‌ای را فراهم کند تا افرادی که معترض هستند و فارغ از اغتشاش هستند بتوانند اعتراضات خودشان را در یک محلی رسما انجام داده و مسئولان ذی‌ربط هم دعوت شوند و پاسخگوی مطالبات آنان باشند.

محبی در پاسخ به این سوال که در چه زمانی برگزاری تجمعات سر و شکل قانونی به خود می‌گیرد، گفت‌: این موضوع در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و به زودی انجام خواهد گرفت. زیرا این مسئله اصلی است. با این اتفاقاتی که افتاد باید آسیب شناسی دقیقی از رفتار حاکمیت، شیوه مدیریت بحران و شناسایی دشمنان ایران که فقط به دنبال تجزیه هستند، صورت بگیرد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *