ادعای جنجالی روزنامه روسی درباره تکنولوژی کوچکی که عامل دعوای چین و آمریکاست!



شرکت‌های فناوری فعال در روسیه می‌گویند متوجه نکته‌ی عجیبی در تراشه‌هایی شده‌اند که از تولیدکنندگان چینی دریافت کرده‌اند. براساس گزارش تامز هاردور به‌نقل از کمرسانت (روزنامه‌ای روسی با تمرکز بر سیاست و تجارت) تا ۴۰ درصد از تراشه‌هایی که شرکت‌های روسی از چین دریافت کرده‌اند معیوب بوده‌اند.

آن‌طور که به نظر می‌رسد نرخ خرابی تراشه‌های چینی تا ۱٬۹۰۰ درصد افزایش یافته است. کمرسانت در گزارش اختصاصی‌اش ادعا می‌کند تا پیش از جنگ بین روسیه و اوکراین، نرخ خرابی تراشه‌های چینی دو درصد بود.

روزنامه‌ی روسی کمرسانت که تحت مالکیت یکی از میلیاردرهای سرشناس طرفدار رئیس‌جمهور روسیه قرار دارد، گزارش خود را به نقل از یک منبع آگاه نوشته و گفته وضعیت فعلی نتیجه‌ی همه‌گیری ویروس کرونا و تحریم‌های اقتصادیِ اعمال‌شده علیه روسیه است. این روزنامه می‌گوید تحریم‌ها ضربه‌ی شدیدی به زنجیره‌ی تأمین روسیه زده‌اند و این کشور را مجبور به واردات موازی در صنعت نیمه‌هادی کرده‌اند.

با در نظر گرفتن این‌که اکثر دستگاه‌های مدرن و البته سخت‌افزارهای نظامی نیازمند تعداد زیادی تراشه هستند، حتی نرخ خرابی دو درصدی نیز مشکل‌ساز است، چه برسد به این‌که نرخ خرابی به عدد فاجعه‌بار ۴۰ درصد برسد. نرخ خرابی ۴۰ درصد بدین معنی است که ۴۰ درصد از تمامی تراشه‌هایی که شرکت‌های روسی از چین دریافت می‌کنند به درستی کار نمی‌کند. بدین ترتیب تولید هیچ چیزی بدون تلف کردن زمان و انرژی بسیار، امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید:

روزنامه‌ی کمرسانت می‌گوید تحریم‌ها باعث شده‌اند بسیاری از واردکنندگان بزرگ روسیه را ترک کنند و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده مجبور شده‌اند سراغ تأمین‌کنندگان غیررسمی بروند. این تأمین‌کنندگان درمقایسه‌با واردکنندگان بزرگ، خدمات چندان مناسبی ارائه نمی‌دهند. همچنین گفته می‌شود شرکت‌های روسی تجربه‌ی کافی ندارند و پیش از بررسی دقیق تأمین‌کننده و قطعات، سفارش‌های عظیمی ثبت می‌کنند. زمستان سال گذشته رؤسای جمهور روسیه و چین گفته بودند این دو کشور «دوستی بدون محدودیت» دارند و در زمینه‌ی همکاری با یکدیگر، هیچ مانعی نمی‌بینند.

در همین حال وزارت صنعت و تجارت روسیه در گفت‌وگو با روزنامه‌ی کمرسانت می‌گوید هیچ اطلاعاتی مبنی‌بر افزایش تعداد قطعات معیوب در صنعت نیمه‌هادی دریافت نکرده است.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *