گاف بزرگ اپل‌واتچ/ آمریکا اپل را تحریم خواهد کرد؟



اپل از سال گذشته بر سر یکی از قابلیت‌های اپل واچ، وارد جنگی حقوقی با شرکت AliveCor شده است. AliveCor ادعا می‌کند اپل پتنت‌های مرتبط‌به قابلیت نوار قلب (ECG) این شرکت را نقض کرده و بدون اجازه سراغ استفاده از آن‌ها رفته است.

کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا (ITC) امروز در حکمی اعلام کرد که اپل پتنت‌های AliveCor را نقض کرده است. بدین ترتیب فروش ساعت‌های هوشمند اپل در بازار آمریکا، در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش ۹to۵Mac، کمیسیون تجارت بین‌الملل حکم محرومیت محدود و قرار منع صادر کرده است. این یعنی احتمال دارد اپل از واردات اپل واچ‌های ناقض پتنت به بازار آمریکا منع شود. فروخته نشدن اپل واچ در ایالات متحده آثاری بسیار گسترده‌ روی درآمد ساعت‌های هوشمند اپل می‌گذارد. کمیسیون تجارت بین‌الملل اجرای حکم را تا زمان پایان درخواست تجدیدنظر تعلیق کرده است.

AliveCor در بیانیه‌ای می‌گوید تصمیم ITC موفقیتی مهم نه‌ فقط برای این شرکت بلکه «برای سایر شرکت‌های نوآور کوچک» و همچنین مشتریان است.

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده چند ماه پیش حکم اولیه را اعلام کرده و گفته بود که ممکن است اپل به‌خاطر نقض پتنت‌های AliveCor با جریمه‌ی مالی روبه‌رو شود. دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا اوایل ماه جاری گفت فناوری‌های AliveCor را نمی‌توان در قالب پتنت ثبت کرد. این یعنی فناوری‌های موردبحث بیش‌ازحد عمومی هستند و نمی‌توان مالکیت آن‌ها را در اختیار شرکتی واحد قرار داد.

در سال ۲۰۱۵، درست پس از عرضه‌ی اپل واچ، شرکت AliveCor مدل ویژه‌ای از بند این ساعت را با حسگر نوار قلب رونمایی کرد. AliveCor جزئیات این قابلیت را به اپل نشان داد و امیدوار بود که قرارداد تجاری با این شرکت امضا کند. با این‌حال همکاری بین اپل و AliveCor هرگز اتفاق نیفتاد.

اپل در سال ۲۰۱۸ ساعت سری ۴ را با پشتیبانی از حسگر نوار قلب رونمایی کرد. سپس در سال ۲۰۲۱ شرکت AliveCor مدعی شد اپل پتنت‌هایش را به سرقت برده است. این شرکت سپس درخواستی برای کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا فرستاد تا جلوی فروش اپل واچ را در بازار این کشور بگیرد. همزمان اپل از هیئت محاکمه و استیناف دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا درخواست کرد که پتنت‌های AliveCor را غیرمعتبر اعلام کند.

AliveCor امسال شکایت دیگری نیز در دادگاه ثبت کرد. این شرکت می‌گوید اپل با محدودسازی دسترسی به اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی مربوط‌به نظارت ضربان قلب، تلاش کرده است رقابت را خفه کند.

آن‌طور که ۹to۵Mac می‌نویسد، به موجب اعلام حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل، اکنون جو بایدن باید تصمیم نهایی را درباره‌ی نقض پتنت‌های AliveCor و ممنوعیت فروش اپل واچ بگیرد. رئیس‌جمهور آمریکا تا ۶۰ روز آینده تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *