چرا اپل در مقابل استفاده از پورت USB-C مقاومت می‌کند؟


اگر اپل محتاط چند سال اخیر را فاکتور بگیریم، این کمپانی همواره در شمار پیشرو ترین شرکت‌ها در استفاده از تکنولوژی‌های جدید بوده است. کوپرتینویی‌ها با آی مک فلاپی را کنار گذاشته و به سراغ سی دی رفتند. این کمپانی همچنین در شمار نخستین شرکت‌هایی بود که استاندارد Firewire و درگاه‌های USB-A را از محصولاتشان حذف کرد.

با این حال رویکرد اپل در قبال پورت USB-C اندکی متفاوت است و این کمپانی تا جای ممکن در برابر استفاده از این پورت‌ها مقاومت می‌کند. اما دلیل چیست؟ چه عاملی باعث شده که یکی از پیشروترین کمپانی‌های تکنولوژیک دنیا در برابر این استاندارد جدید مقاومت کند؟

مقاومت اپل در برابر پورت USB-C؛ راحتی کاربر یا پول؟

اپل در اظهارات اولیه خود، دلیل عدم گرایش به درگاه‌های یو اس بی نوع C در آیفون را راحتی کاربران عنوان کرده بود. برای توجیه این امر، کوپرتینویی‌ها ادعا کردند که مشتریان محصولات اپل از ابتدا تمامی دستگاه‌های جانبی و شارژرهای خود را مجهز به درگاه لایتنینگ تهیه کرده‌اند و در صورت جایگزینی آن با USB-C در آیفون‌ها، کاربران نیز ناچار به تعویض مجدد اکسسوری‌های خود خواهند شد.

با این حال این ادعای اپل چندان باورپذیرنیست؛ چرا که اپل پیش از این نشان داده که در هنگام ایجاد تغییرات مهم تکنولوژیکی توجه چندانی به نظرات کاربران ندارد! بنابراین، دلیل اصلی این مقاومت اپل در برابر پورت USB-C را باید در جای دیگری جستجو کرد!

بر اساس اطلاعات موجود، اپل به ازای هر دستگاهی که به درگاه‌های لایتنینگ مجهز است، هزینه‌ای را از فروشنده دریافت می‌کند. البته رقم این هزینه دریافتی به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما می‌توان حدس زد که این مبلغ برای هر دستگاه بین ۲ تا ۴ دلار باشد. به این ترتیب، کمپانی کوپرتینویی قادر است سالانه مبلغ هنگفتی را فقط از فروش تجهیزات جانبی و گجت‌ها به دست آورد.

اپل USB-C مقاومت

طبیعتا این درآمد آسان و هنگفت در صورت استفاده از درگاه USB-C به‌جای لایتنینگ از دست خواهد رفت! بنابراین طبیعی است که اپل تا آخرین لحظه ممکن از درگاه‌های آشنای لایتنینگ استفاده کرده و در برابر پورت‌های USB-C مقاومت کند.

شما در این زمینه چه فکری می‌کنید؟ آیا اپل همان طور که ادعا می‌کند به دلیل توجه به راحتی کاربران در برابر جایگزینی درگاه لایتنینگ با USB-C گارد گرفته یا این که مثل همیشه سودای کسب درآمد بیشتر را در سر دارد؟

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *