پیکاپ چینی یا ژاپنی؛ برنده کدام است؟


بازار پیکاپ‌های جذاب و کاربردی این روزها داغ داغ است و گروهی از مشتریان ترجیح می‌دهند به جای خرید یک شاسی بلند پردردسر سوار یک خودروی آفرودی شوند که در مسیرهای ناهموار و پر پیچ و خم هم آنها را یاری کند. خوشبختانه خودروسازان ایرانی از بازار پیکاپ‌ها عقب نیفتاده و سعی می‌کنند روز به روز در این کلاس خودرویی پیشرفت کنند.

تویوتا هایلوکس در برابر یواز پیکاپ اتوماتیک

مدتی پیش نسخه اتوماتیک پیکاپ یواز وارد بازار شد و قیمت آن برای خرید و فروش در بازار مشخص گردید. با نگاهی گذرا به قیمت این خودرو می‌توان فهمید رقبایی نظیر فوتون تونلند، جک تی ۸ و تویوتا هایلوکس دارد و باید با آنها به سختی رقابت کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه اجمالی یواز و هایلوکس بپردازیم.

مشخصات فنی یواز و هایلوکس

تویوتا هایلوکس

یواز پیکاپ

زیر کاپوت یواز پیکاپ اتوماتیک یک پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه در این پیکاپ جذاب از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به محورها منتقل می‌شود. گیربکس پانچ یواز پیکاپ قادر است تا ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحمل کند و خوشبختانه مبدل گشتاوری آن دقیق و قدرتمند است. علاوه بر این با یواز می‌توان تا ۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بار جا به جا کرد.

به هر حال رقیب یواز اتوماتیک، تویوتا هایلوکسی است که زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی دارد. این موتور قدرتمند و حجیم قادر است حداکثر ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این پیکاپ از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی به هر دو محور منتقل می‌شود.

با این اوصاف می‌توان فهمید که برتری در قوای فنی با تویوتا هایلوکس است زیر هم قدرت بیشتری تولید می‌کند و هم گشتاور بیشتری دارد. نکته قابل توجه درباره تویوتا هایلوکس و پیشرانه آن، عمر ۱۲ ساله‌ای است که دارد. بازدهی زیادی این پیکاپ در کشورمان باعث شده دیگر مثل سابق نباشد.

امکانات رفاهی و ایمنی یواز پیکاپ و تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس - تویوتا هایلوکس در برابر یواز پیکاپ اتوماتیک

یواز پیکاپ - تویوتا هایلوکس در برابر یواز پیکاپ اتوماتیک

از جمله امکاناتی که در یواز پیکاپ اتوماتیک وجود دارد می‌توان به شیشه‌های جلو و عقب برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD و BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه مدیریت تعادل، شبیه ساز مصنوعی قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفری، دوربین عقب، سنسور پارک جلو، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، ره‌یاب ماهواره‌ای، سامانه اضطراری و ارتباطی SOS، هشت بلندگو، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، یخ زدای شیشه جلو، رینگ آلومینیومی، کول باکس، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، ژیروسکوپ دیجیتال اشاره کرد.

در مقابل امکانات رفاهی و ایمنی مدل 2008 تویوتا هایلوکس شامل دو کیسه هوا، ترمزهای جلو دیسکی، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS، تریم داخلی چرمی، تنظیم مکانیکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، کامپیوتر سفری می‌شود. با توجه به این مقایسه می‌توان نتیجه گرفت دست برتر این قسمت با یواز پیکاپ اتومات خواهد بود.

سخن پایانی

یواز پیکاپ - تویوتا هایلوکس در برابر یواز پیکاپ اتوماتیک

تویوتا هایلوکس - تویوتا هایلوکس در برابر یواز پیکاپ اتوماتیک

به بررسی مشخصات فنی و سطح امکانات رفاهی و ایمنی این دو پیکاپ جذاب بازار داخل پرداختیم و حالا نوبت به نتیجه گیری و سخن پایانی خواهد بود. هدف از تولید یواز پیکاپ اتومات، انجام وظایف سنگین است به همین خاطر طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۵۱۲۵ میلی متر، ۱۹۱۵ و ۱۹۱۵ میلی متر است در حالی که هایلوکس دارای طول، عرض و ارتفاع ۵۲۶۰، ۱۸۳۴ و ۱۸۴۹ میلی متر است.

از آنجایی که هایلوکس محصولی با کیفیت و مطمئن از برند تویوتا است، می‌توان دریافت که اطمینان بیشتری باید به آن کرد. این پیکاپ توانایی‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای آفرود دارد و خودرویی غیرچینی محسوب می‌شود. ولی اگر قصد خرید یک پیکاپ صفر کیلومتر دارید می‌توانید به خرید یواز پیکاپ باشید.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *