پیامک همچنان باقی است – خبرآنلاین



به گزارش خبرآنلاین، سرویس ارسال پیامک در آغاز کار کارکرد مطلوبی نداشت. در سال ۱۹۹۵ افراد ماهانه به طور متوسط ۰.۴ پیامک ارسال می‌کردند. به طور شگفت انگیزی این رقم ۱۵ سال بعد در سال ۲۰۱۰ به چند صد تریلیون در سال رسید. تاریخچه پیامک نشان می‌دهد توانمندی و کیفیت این سرویس باعث شده حتی با وجود هوشمند شدن موبایل‌ها، آمدن سرویس‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی همچنان پیامک نقش مهمی در زندگی روزمره ما داشته باشد.

اولین پیامکی که ارسال شد

در ۳ دسامبر ۱۹۹۲ اولین پیام کوتاه را فرستاد. در آن زمان تلفن‌های همراه صفحه‌کلید نداشتند و برای نوشتن پیام کوتاه از رایانه استفاده شد. متن این پیام کوتاه «کریسمس مبارک» بود.

تاریخچه پیامک در ایران، حکومت اس ام اس ها قبل از فضای مجازی

حدود ۱۰ سال بعد از ارسال اولین پیامک، ایران نیز به جمع کشورهای ارائه دهنده این سرویس ارتباطی بپیوست پیامک در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۳۸۵ حدود ۸ میلیارد پیامک در ایران مبادله شد. این رقم در سال ۱۳۸۷ به ۲۰ میلیون پیام کوتاه در روز تبدیل شد. امروزه بسیاری از بانک‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی از پیامک استفاده می‌کنند. با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان پیامک جز پرطرفدارترین سرویس‌های ارتباطی در دنیا است.

کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فرد پیامک باعث شده تا با گذشت سه دهه از ارسال اولین پیامک، هنوزم هم اس ام اس ها نقش مهمی در زندگی ما داشته باشند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *