پشت پرده اخراج ترامپ از توییتر افشا شد/ چه کسانی در این ماجرا نقش داشتند؟



قسمت سوم پرونده‌های توییتر یا Twitter Files منتشر شده و شامل اطلاعاتی درباره وقایع منتهی به مسدودسازی دسترسی دونالد ترامپ از توییتر است. این اسناد گفت‌وگوهایی را نشان می‌دهد که میان مدیران توییتر و سازمان فدرال مثل FBI شکل گرفته بود و درنهایت اتفاقی تاریخی را رقم زد.

توییتر در ماه ژانویه سال 2021 در اقدامی بی‌سابقه به‌صورت دائمی اکانت شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده را با توجیه دعوت از مردم به خشونت مسدود کرد. حالا «مت تایبی» که قسمت اول پرونده‌های توییتر را درباره سانسور پرونده «هانتر بایدن» منتشر کرده بود، برگشته تا جزئیات پشت‌پرده این اتفاق را برملا کند.

تایبی می‌گوید صرف‌نظر از این که کاربران ممکن است چه نظری درباره اقدامات ترامپ داشته باشند، آنچه در ماجرای اخراج او از توییتر رخ داد، از اهمیتی تاریخی برخوردار است. او با اسناد مختلفی نشان داده که مدیران توییتر با سازمان‌های فدرال در ارتباط بودند و به درخواست نمایندگان آن‌ها، محتواهای خاصی را سانسور می‌کردند.

پرونده‌های توییتر: یک دادگاه عالی در داخل توییتر وجود داشت

در تاریخ 8 اکتبر 2020، مدیران توییتر کانالی را در اسلک به‌نام us2020_xfn_enforcement ایجاد کردند تا درباره حذف محتواهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و اکانت‌های سرشناس بحث کنند. تایبی می‌گوید اسناد موجود نشان می‌دهند که مدیران توییتر براساس حدس‌وگمان، احساسات شخصی و حتی جست‌وجو در گوگل درباره محتواها تصمیم می‌گرفتند. او نام «دادگاه عالی مدیریت سریع» را برای این گروه از مدیران توییتر انتخاب کرده است.

تایبی می‌گوید مدارک متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند مدیران از ادعای طرفداران «جو بایدن» مبنی بر احتمال دزدیدن رأی مردم آگاه بودند و آن‌ها را نادیده می‌گرفتند. اما در موارد مشابه، وقتی طرفداران ترامپ از سرقت انتخابات حرف می‌زدند، نوشته‌های آن‌ها اغلب برچسب می‌خورد و حتی گاهی اوقات در معرض خطر تعلیق اکانت قرار می‌گرفتند.

یکی از مدیران این شرکت به تایبی گفته است که مدیران توییتر به‌دنبال این اتفاقات خود را برای استفاده از قدرتی تازه به‌منظور اخراج رئیس‌جمهورهای بعدی هم آماده کرده بودند. در این رشته توییت گفته شده بود که عمده بحث‌ها درباره مسدودسازی اکانت ترامپ در همان سه روز جنجالی در ماه ژانویه 2021 اتفاق افتاد، اما چارچوب فکری دراین‌باره از ماه‌ها قبل از حمله معترضان به ساختمان مجلس آمریکا شکل گرفته بود.

در بخشی از این پرونده‌ها گفته شده که «یول رات»، مدیر سابق تیم اعتماد و سیاست‌های توییتر حتی با اپل تماس داشته و باید به حرف آن‌ها گوش می‌داده تا اپلیکیشن این شبکه اجتماعی از اپ استور حذف نشود. تایبی همچنین می‌گوید که با وجود بررسی تمام کانال‌های مربوط به انتخابات توییتر در اسلک، نتوانسته ارجاعی به یکی از درخواست‌های کمپین انتخاباتی ترامپ، کاخ سفید یا به‌طور کلی جمهوری‌خواهان را پیدا کند.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *