پای ایلان ماسک به پرونده تصادف و قتل باز شد


داستان به سال ۲۰۱۶ و یکی از محبوب‌ترین ویدیوهای مربوط به «سیستم رانندگی خودکار تسلا» بازمی‌گردد. همانطور که در ویدیو مشاهده کردید، تسلا مدل Y بدون کمک انسان و فقط با «سیستم رانندگی اتوپایلوت»، مسیر منزل تا محل کار را طی می‌کند. سرنشین تسلا Model Y در طول مسیر، صرفا برای رعایت مسائل حقوقی و ایمنی در ماشین حضور دارد و روی عملکرد آن هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

به گفته یکی از کارمندان سابق تسلا، تمام این ویدیو به نوعی یک شیادی به حساب می‌آید و این فیلم کاملا صحنه سازی شده است!

مهندس سابقی که در بخش «سیستم های رانندگی خودکار خودروهای تسلا» مشغول به کار بوده، در آخرین مصاحبه خود با رویترز، صحت و واقعی بودن این ویدیو را کاملا زیر سوال برده است. همچنین یکی دیگر از کارمندان ناشناس تسلا در رابطه با این ویدیو، افشاگری‌های عجیبی را انجام داده که در ادامه کار، یک مورد از آن‌ها را می‌خوانیم:

مسیر طی شده توسط شاسی بلند تسلا مدل Y در این ویدیو، کاملا از پیش تعیین شده و نقشه برداری شده بود اما با تمام این تفاسیر، «سیستم رانندگی خودکار تسلا» باز هم مرتکب اشتباه شد و یک تصادف جزئی رخ داد. همچنین ما در سال ۲۰۱۶، اصلا به چنین سیستمی نرسیده‌ بودیم و این فیلم تنها بخشی از برنامه‌های شرکت تسلا در آینده را نشان می‌داد؛ اما چیزی که در این ویدیو به مشتریان القا شد، کاملا با واقعیت تفاوت داشت!

تمام مسائلی که در بالا عنوان شده، در حالت عادی فقط خوراک رسانه‌ای است و شاید بر روی سهام تسلا کمی تاثیر بگذارد، اما اکنون پای یک تصادف در میان است؛ تصادفی که جان یک انسان را گرفته!

پای ایلان ماسک به پرونده تصادف و قتل باز شد

والتر هوانگ (Walter Huang) نام مهندس نرم افزار ساکن کالیفرنیایی بود که طی یک تصادف در سال ۲۰۱۸ جان خود را از دست داد. خودرو او به گاردریل برخورد کرد و سپس در آتش سوخت (تصویر بالا). اکنون وکلای خانواده هوانگ و مهندس سابق تسلا در پی آن هستند تا با حضور در دادگاه، پای ایلان ماسک و شرکت خودروسازی تسلا را به اتهام قتل و «دادن اطلاعات نادرست» به این معرکه باز کنند.

گفتنی است که اطلاعات غلطی که در این ویدیو منتشر شده، در تصادف والتر هوانگ نقش مستقیمی داشته‌اند. همچنین تصادف اخیر تسلا مدل ۳ در ابتدای تونل سانفرانسیسکو هم حسابی تنور این دادگاه را داغ کرده است. این تصادف که در پل سانفرانسیسکو رخ داده بود، ۹ نفر را راهی بیمارستان کرد.

البته باید تمام جوانب داستان را در نظر بگیریم و یک طرفه قضاوت نکنیم. برای مثال تسلا مدل Y ، عنوان ایمن‌ ترین خودرو جهان در سال ۲۰۲۲ را از طرف موسسه ایمنی یورو انکپ کسب کرده است. همچنین تمام نمایندگی‌های خودروهای تسلا در زمان فروش اشتراک «سیستم رانندگی خودکار»، به راننده و کاربران این سیستم هشدار می‌دهند که در تمام طول رانندگی، باید حواس خود را معطوف جاده کنند و حضور راننده در پشت فرمان، کاملا الزامی است.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *