واکنش معاون وزیر ارتباطات به فیلتر اینستاگرام: کسب‌وکارها از اول نباید در این پلتفرم فعالیت می‌کردند



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به دردسر فیلترینگ اینستاگرام برای کسب‌وکارها اعتقاد دارد اشتباه از سوی مردم بوده و نباید از ابتدا از ابزاری همچون اینستاگرام استفاده می‌کردند. لیائی تاکید دارد که مردم بایستی به هشدار مسئولان برای کوچ به پلتفرم‌های داخلی توجه می‌کردند.

«محمود لیائی»، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست روز گذشته در «همایش روز ملی تجارت الکترونیک» به فیلتر اینستاگرام اشاره کرد. آنطور که «راه پرداخت» از او نقل کرده است، وی گفته: «چند سالی است مسئولان تأکید می‌کنند که کسب‌وکارها به‌جای استفاده از ابزاری خارجی نظیر اینستاگرام از پلتفرم‌های رسمی که حاکمیت آماده کرده استفاده کنند و آنجا را رونق دهند. متأسفانه مردم عادی به این صحبت‌ها توجهی نداشتند و کسب‌وکار خود را در پلتفرم‌های حاکمیتی توسعه ندادند. الان به دلیل شرایط کشور اینستاگرام فیلتر شده و همه مردم نمی‌توانند دسترسی داشته باشند. اگر اینستاگرام خودش ایرانی‌ها را محدود می‌کرد چه جوابی می‌خواستند بدهند؟»

او عملا با انتقاد از اینکه نوک تیز پیکان انتقادات به سمت مسئولان است، باور دارد مشکل ایجاد شده برای کسب‌وکارها به دلیل بی‌توجهی آن‌ها به صحبت‌های مسئولان درخصوص استفاده از پلتفرم‌های داخلی است.

لیائی در ادامه با اشاره به بازدید خود از مناطقی در استان مازندران به انتقاد کسب‌وکارهای روستایی از فیلتر اینستاگرام اشاره کرد و گفت: «متوجه شدم که حتی در مناطق روستایی فروش محصولات از طریق اینستاگرام صورت می‌گرفته است. در حین بازدید مردم با دیدن من نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام ابراز شکایت کردند که من به آن‌ها گفتم شما خودتان از قبل به این فکر بودید که احیاناً اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید.»

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر ظرفیت استفاده از پلتفرم‌های داخلی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: «بله. ظرفیت انتقال همه کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی وجود دارد و اصلا فلسفه وجودی شبکه ملی اطلاعات، رفع نیازهای داخلی تجارت الکترونیک و پرداختن به همین موضوعات است.»

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *