واکنش فیروزآبادی به حذف روبیکا از گوگل‌پلی



ابوالحسن فیروزآبادی در واکنش به حذف روبیکا توسط گوگل‌پلی با انتقاد از این حذف غیرقانونی، گفت: «ایران جزء کشورهای توسعه یافته در زمینه اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های اقتصادی، دیجیتال و هتلینگ محسوب می شود. حذف دو اپلیکیشن ایرانی در اندروید توسط گوگل‌پلی در حالی است که در ماه ۳۵ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و این گونه اقدامات برخلاف قوانین گوگل است.»

️رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به دلیل حذف روبیکا توسط گوگل گفت: «اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در ابتدای نصب از مخاطب برای دسترسی به گالری اجازه می‌گیرند و در همین خصوص گوگل تعمدا ایراد گرفته است.»

او گفت: «به طور کلی اپلیکیشن هایی که بیش از یک میلیون کاربر داشته باشند، مورد ارزیابی امنیتی قرار می گیرند و میزان دسترسی ها بررسی می شوند.»

فیروزآبادی در شرایطی این اظهار نظر را درمورد غیرقانونی بودن حذف روبیکا از گوگل پلی عنوان کرده است که روبیکا این روزها به علت نقض حریم خصوصی افراد و ساخت صفحات ساختگی و بدون اطلاع از فوتبالیست‌ها و چهره‌های شناخته شده، زیر تیغ تند انتقادات بود. به نظر می‌رسد حذف روبیکا از گوگل‌پلی هم در پی شکایت کاربران و گزارش این اپلیکیشن توسط شاکیان رخ داده باشد.

حواشی اقدام روبیکا مبنی بر ساخت صفحات جعلی در این اپلیکیشن توسط روبیکا حتی با ورود پلیس فتا به این ماجرا همراه شده بود و معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این رابطه بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد کلیه تخلفات مربوطه به روبیکا در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است و نتیجه اقدامات متعاقبا اعلام خواهد شد.

نکته قابل توجه درباره حذف روبیکا از گوگل‌پلی واکنشی است که از ظهر دیروز در سرویس‌های مختلف گوگل کاربران تجربه کرده‌اند. اختلالات بیش از حدی روی برخی سرویس‌های گوگل شکل گرفته و گزارش کاربران سرویس‌های گوگل بیانگر اختلال شدید در سرویس‌های گوگل و فیلترینگ آن است.

از ظهر ۷ آبان، عملکرد تمامی سرویس‌های گوگل بدون استفاده از ابزار فیلترشکن، با اشکال مواجه است. سرویس‌هایی نظیر جیمیل، گوگل مپس، گوگل میت، داک و حتی سرویس پیش‌بینی وضعیت آب و هوا با این اختلال مواجه است. در این بین نباید فراموش کرد که گوگل‌پلی از اوایل مهر ماه فیلتر شده بود و سرویس مپس نیز فیلترینگ رسمی را از تجربه کرد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *