نرخ‌های نجومی ماکت‌های خودرو | ماکت بوگاتی شیرون اسپرت چند؟


مسعود عابدینی_ این شرکت از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده و دفتر مرکزی آن در آمریکا و خط تولید محصولاتش در هنگ‌کنگ قرار دارد.

در ابتدای کارِ این شرکت،تمام محصولات آن فلزی بودند و در ادامه، به تولید ماکتهای کامپوزیتی روی آورد که با انتقاد خریداران و طرفداران مواجه شد؛ این اقدام بیشتر به جهت سبک ساختن ماکت صورت گرفت.

این شرکت محصولات خود را در ۳ دسته سیگنچر،میلینیوم و اسپرت عرضه میکند.

سری محصولات سیگنچر گرانتر از سایر محصولات هستند و غالبا تولید محدود و دارای سرتیفیکیت میباشند که همین موضوع باعث میشود که قیمت ماکت هرساله افزایش یابد. برای مثال،ماکت مرسدسبنز G۶۳ ۶x۶ AMG این شرکت،زمانی که وارد ایران شده بود قیمتی حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان داشت؛ ولی الان حدود ۶ میلیون تومان قیمت دارد که البته این خودرو کامپوزیتی بوده و ارزش کمتری نسبت به خودروهای سیگنچر فلزی دارد. ممکن است شما محصولی از سریِ سیگنچر را ببینید که فلزی و بسیار خاص و کمیاب است و در عین حال قیمتی نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان داشته باشد!

سری بعدی میلینیوم است که قیمت کمتری نسبت به سیگنچرها دارد و غالبا تعداد بیشتری از آن تولید میشود؛همچنین در سالهای آینده،رشد قیمتی کمتری نسبت به سری سیگنچر خواهد داشت.

سری اسپرت مختص به محصولاتی است که بیشتر جنبه‌ی مسابقه‌ای و ریسینگ دارد و نسبت به سری میلینیوم و سیگنچر،از امکانات کمتری برخوردار است که البته با طبیعت خودروهای مسابقه‌ای سازگار میباشد.

این تقسیم بندی همیشه یکسان و ثابت نیست؛ممکن است شما ماکت خودروی مسابقه‌ای مثل مرسدسبنز CLK GTR را ببینید که مربوط به دسته‌ی سیگنچر است و امکانات زیادی را هم دارا باشد.این ماکتی که مثال زدیم بسیار بسیار کمیاب است و اگر نمونه‌ی آکبند یا سالم آن پیدا شود،احتمالا قیمتی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان (و حتی بیشتر) خواهد داشت.

اتوآرت تمام محصولاتش را تحت لیسانس شرکت مادر (سازنده‌ی خودِ خودرو) تولید میکند که این موضوع را میتوان از هولوگرامِ زیرِ جعبه‌ی ماکت متوجه شد.

اتوآرت همیشه به عنوان یکی از پر جزئیاتترین و در عین حال با کیفیت‌ترین ماکتسازها شناخته میشده است و رقابت تنگاتنگی با شرکت CMC دارد که به زودی این ماکتساز بزرگ را هم معرفی خواهیم کرد.

ماکتی که امروز قصد معرفی آن را داریم،بوگاتی شیرون اسپرت محصول سال ۲۰۱۹ است که جنس بدنه‌ی آن کامپوزیتی میباشد و دارای رنگی ویژه به نام Jet Gray است.قیمت این ماکت در سایت اتوآرت ۲۴۰ دلار است.

نرخ‌های نجومی ماکت‌های خودرو | خرید و فروش ماکت خودرو چگونه یک سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؟

این ماکت با این رنگ چند وقتی است که وارد ایران شده و بازهی قیمتی آن ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان است.

بنابراین،طبق چیزی که دیدید و خواندید،ماکتبازی و کلکسیون ماکت داشتن،علاوه بر اینکه یک کار ذوقی و جذاب است،میتواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ هم باشد.ما در ایران کلکسیونرهایی را داریم که با یک حساب سرانگشتی،ارزش مجموعهشان از ۴ میلیارد تومان هم فراتر میرود!

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *