مورد خاص وزیر ارتباطات : منتظر باشید ، زارع پور توضیح می دهد یا تکذیب می کند!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر ارتباطات در چند هفته گذشته یا در حاشیه جلسات هیات دولت مصاحبه کرده است یا در ایونت های رسمی وزارت خانه اما هر بار و پس از مصاحبه های تصویری وزیر یا مجبور به توضیحات شده اند یا گفته های شان تکذیب شده و خلافش ثابت شده است.

وزیر ارتباطات یک هفته قبل در حاشیه بازدیدی از مرکز فضایی در ماهدشت کرج درباره این سخن گفت که قصدی برای فیلترینگ اینستاگرام نداشته و ندارد. مصاحبه با ایرنا خبرگزاری دولت منتشر شده بود و تنها چند ساعت بعد وزیر ارتباطات و وزارتخانه مجبور به توضیح شدند. اینکه اصلا فیلترینگ ارتباطی با وزارتخانه ندارد.

او همچنین در همین روز از رفع همه محدودیت ها غیر از اینستاگرام و واتساپ خبر داد درحالی که چنین اتفاقی رخ نداده بود و تا یک هفته بعد از این هم همچنان محدودیت ها وجود داشت. وزیر ارتباطات امروز هم در مصاحبه ای در حاشیه هیات دولت از جرم انگاری درباره فروش وی پی ان ها سخن گفت که بازتاب رسانه ای زیادی داشت. تنها ساعتی بعد از این مصاحبه بود که وزارت ارتباطات با ارسال اصلاحیه ای نوشت:«عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری امروز پس از برگزاری جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دلیل عدم برخورد با فیلترشکن فروشان، گفت : فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن غیرمجاز است ولی نسبت به آن جرم انگاری نشده است. به گفته وی، اکنون تلاش هایی صورت می گیرد که فروش این ابزارها علاوه بر غیرمجاز بودن، جرم انگاری شود. در برخی از رسانه ها این اظهارات وزیر ارتباطات به غیر قانونی بودن استفاده از وی پی ان تفسیر شده بود که صحیح نیست. »

جوابیه این وزارتخانه به گزارش روزنامه خراسان در هفته گذشته هم که این روزنامه اصولگرا وزیر ارتباطات را متهم به تناقض و ابهام کرده بود را هم می توان به این رویه ارائه توضیحات افزود یا البته مورد اصلاحیه گفته های لیایی مدیرعامل شرکت پست درباره اینستاگرام و کشاورزان و همچنین توئیت مسئول روابط عمومی وزارتخانه درباره رفع فیلتر گروهی از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها که موارد تناقضی چون گوگل پلی داشته اند و سوژه شبکه های اجتماعی شد از موارد خبرسازی این وزارت خانه بوده است.

این حجم از پیوست توضیحات برای گفته های رسمی وزیر ، معاونانش و مدیران ارشد وزارتخانه تنها بر ابهام ها و حساسیت های مردم می افزاید. آن هم در شرایطی که به دلیل محدودیت های رخ داده و مشکلات ایجاد شده برای کسب و کارهای اینترنتی مردم ، گلایه های بسیاری از وزارتخانه مربوطه وجود دارد.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *