مرگ توییتر اعلام شد/ استعفای همزمان صدها کارمند



ایلان ماسک چند روز پیش در ایمیلی شبانه به کارکنان توییتر گفت که باید با امضاء فرمی آنلاین، خودشان را به «فرهنگ کاری سخت» متعهد کنند در غیر این‌صورت باید از جمع کارکنان این شبکه‌ی اجتماعی خارج شوند. ماسک به کارکنان گفته بود که تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی (بامداد امروز به وقت تهران) وقت دارند با شرایط جدید موافقت کنند.

براساس گزارش ورج، صدها نفر از کارکنان توییتر با امضاء نکردن فرم آنلاین ایلان ماسک از این شبکه‌ی اجتماعی خداحافظی کرده‌اند. توییتر گفته بود امضاء نشدن فرم به منزله‌ی استعفا است. هنوز تعداد دقیق کارکنانی را که استعفا داده‌اند نمی‌دانیم، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد تعداد آن‌ها به چند صد نفر می‌رسد. ماسک اخیراً چند هزار نفر از کارکنان توییتر را اخراج کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک در توییتی گفته که نگران استعفای کارمندان نیست، چون بهترین‌ها در توییتر باقی می‌مانند و به رشد این شبکه‌ی اجتماعی کمک می‌کنند.

استعفای شماری از کارکنان توییتر باعث شده است تعداد زیادی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی آینده‌ی درخشانی برای توییتر تصور نکنند. نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی می‌نویسد توییتر در ساعات منتهی به ضرب‌الأجل ایلان ماسک جلسه‌ای با حضور ماسک و کارکنان مهم برگزار کرده است تا آن‌ها را به ماندن در شرکت ترغیب کند.

هم‌زمان با استعفای کارمندان توییتر، هشتگ RIPTwitter# (روح توییتر قرین آرامش باشد) در این شبکه‌ی اجتماعی ترند شده است. شماری از کاربران توییتر گفته‌اند که به اینستاگرام و مستودون (Mastodon) مهاجرت می‌کنند و عده‌ای دیگر به‌شدت نگران آینده‌ی توییتر هستند.

توییتر از زمان بستن قرارداد با ایلان ماسک، تحولات عظیمی به خود دیده است. ماسک در ابتدا مدیران عالی‌رتبه را اخراج کرد و سپس سراغ بازطراحی سرویس اشتراکی Twitter Blue رفت تا تمامی کاربران بتوانند تیک آبی دریافت کنند. حواشی پیرامون تیک آبی هشت دلاری باعث شد این قابلیت موقتاً از دسترس خارج شود.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *