محصول جدید اپل چیست و چه زمان وارد بازار می‌شود؟


طبق گزارش‌های منتشر شده، اپل در حال کار روی یک دستگاه خانه هوشمند شبیه به آیپد است که برای رقابت با محصولات Echo Show آمازون و محصولات Nest Hub گوگل طراحی شده است.

طبق گزارش بلومبرگ، این دستگاه اساساً یک آیپد ارزان قیمت خواهد بود که به عنوان یک هاب برای کنترل ترموستات‌ها، چراغ‌ها و سیستم‌های امنیتی از آن استفاده می‌شود و در عین حال امکان چت با FaceTime را نیز فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌توان آن را با استفاده از گیره‌های مغناطیسی روی دیوارها نصب کرد یا به عنوان یک آیپد از نوع هاب خانگی مورد استفاده قرار داد.

در ادامه این گزارش گفته شده که غول فناوری کوپرتینویی همچنین در مورد ساخت نمایشگرهایی برای دستگاه‌های خانه هوشمند بزرگ‌تر از آیپد صحبت کرده است. البته جزئیات بیشتری در این رابطه وجود ندارد. همچنین هیچ یک از محصولات حوزه خانه هوشمند اپل زودتر از سال 2024 آماده نمی‌شوند.

خانه هوشمند

البته قبلاً نیز شایعاتی در مورد نمایشگرهای هوشمند اپل منتشر شده بود. تابستان سال جاری بود که گفته شد این شرکت چهار دستگاه خانه هوشمند در آزمایشگاه‌های خود دارد، از جمله یک لوازم جانبی برای آشپزخانه که ترکیبی از آیپد و اسپیکر است.

رقبا اصلی اپل در بازار خانه هوشمند

دستگاه‌های خانه هوشمند دارای نمایشگر لمسی، بخش بالقوه پرسود بازار را شامل می‌شوند که هنوز اپل حضور چندان پررنگی در آن نداشته است. در مقابل، آمازون نسخه‌های مختلفی از نمایشگر هوشمند Echo Show خود را تولید کرده که قیمت آن‌ها از حدود 30 دلار برای Echo Show 8 تا 250 دلار برای Echo Show 15 است. گوگل نیز دو دستگاه Nest Hub و Nest Hub Max را به ترتیب با قیمت‌های 100 دلار و 229 دلار عرضه کرده است.

با این حال، اپل روز گذشته اطلاعیه مهمی درباره محصولات خانه هوشمند ارائه کرد. پس از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و مک مینی، این شرکت نسل دوم اسپیکر هوشمند هوم پاد فول سایز را با قیمت 300 دلار معرفی کرد که سال گذشته تولید آن متوقف شده بود.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *