فیلم |‌ پرواز با ۱۰ موتور جت؛ صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر به زودی وارد بازار می‌شود


زاپاتا که پیش‌تر ویدیوهای محصولات جذابی از آن نظیر Flyboard و Flyboard Air در اینترنت سر و صدای زیادی به‌پا کرده‌اند، حالا با محصول متفاوت دیگری از راه رسیده است. صندلی پرنده «جت ریسر» (Jetracer) محصول جدید زاپاتا به‌حساب می‌آید که می‌توان آن را ترکیبی از محصولات تفریحی این شرکت و ساخته‌های بازار حمل و نقل هوایی دانست. شاید از جهاتی بتوان Jetracer را نوعی خودرو پرنده هم در نظر گرفت، اما با نبود چرخ و برخی از المان‌های دیگر بهتر است آن را «صندلی پرنده» بدانیم.

صندلی پرنده Jetracer از 10 موتور جت بهره می‌برد که به‌گفته سازندگان حتی در صورت نبود ۲ عدد از آن‌ها همچنان امکان پرواز فراهم خواهد بود. حداکثر سرعت این پرنده در محدوده ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت قرار می‌گیرد. ضمن اینکه انتظار می‌رود حداکثر ارتفاع آن حدود ۳۰۰۰ متر باشد. البته از آنجایی که جت ریسر همچنان تحت آزمایش و اصلاحات به‌سر می‌برد، این ارقام نهایی به‌شمار نمی‌روند.

صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر

هدایت صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر هم به‌لطف کنترلر داخلی آن، به زحمت زیادی نیاز نخواهد داشت. در طراحی و توسعه کنترلر این وسیله نقلیه هوایی، پیشگیری از تصادف و پایدارسازی وسیله در موقعیت‌های بحرانی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها، این ساخته زاپاتا نوعی سیستم رانندگی خودکار را پیش روی هدایت‌گر می‌گذارد.

صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر در حال پرواز

در واقع هدایت‌گر مسیر مورد نظر خود را تعیین می‌کند و کنترلر پرواز تصمیم می‌گیرد به چه شکل این مسیر را طی کند. به‌عنوان مثال، در ویدیویی جدید یک جت ریسر بدون سرنشین در حال انجام چرخش بشکه‌ای به‌نمایش گذاشته شده است. به‌گفته یکی از مسئولان Zapata، این حرکت را با بهره‌گیری از یک شبیه‌ساز پرواز از قبل طراحی کرده بودند. هدف هم این بود که متوجه شوند برای انجام این نوع چرخش صرفاً با فشار یک دکمه، به چه ورودی‌هایی نیاز است.

کنترلر صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر

در سال 2023 ساکنان ایالات متحده آمریکا امکان پرواز آزمایشی با صندلی پرنده زاپاتا جت ریسر را پیدا می‌کنند. برنامه نهایی شرکت Zapata تاسیس مراکز پرواز دائمی است تا مردم بتوانند در آن‌ها جت ریسرها را مثل جت اسکی‌ها یا موتورهای چهار چرخ اجاره کنند. با این حال، ایده‌های جذاب این کمپانی همین‌جا به‌پایان نمی‌رسد؛ پس از جت ریسر، «ایر اسکوتر» (Air Scooter) با پیشرانه هیبرید و زمان پرواز طولانی‌تر احتمالاً حوالی نیمه دوم سال 2023 روانه بازار می‌شود.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *