فیلم | حرف‌های خبرساز وزیر ارتباطات درباره اینستاگرام در حین خوردن صبحانه کوهی!



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر ارتباطات در ویدیویی که اخیرا از او توسط سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، در یک جمع که به نظر جمعی خودمانی می‌آید از دغدغه‌های خود درباره اینستاگرام و فیلترینگ آن و وضعیت مدل‌های بومی صحبت کرده است. او با بیان اینکه من به عنوان وزیر ارتباطات درباره باز شدن یا بسته شدن اینستاگرام نظر کارشناسی دارم اما تصمیم‌گیری نهایتا با ما نیست، گفت: «در مورد فیلتر کردن هر سایت معمولی دیگری نیز هم کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در حال تصمیم گیری است. این کمیته در دادستانی کل کشور ۱۳ عضو دارد و ما فقط یک عضو از آن هستیم.»

بیشتر بخوانید:

طرح طبقه‌بندی اینترنت از همین حالا شکست خورده/ فیلترینگ “خود تحریمی” است

دانشمندان در نزدیکی تحقق یک رویا: قدرتمندتر از قوی‌ترین کامپیوترها، کم‌مصرف‌تر از یک لامپ معمولی!

زارع پور در ادامه توضیحات خود با اشاره به اهمیت تقویت پلتفرم‌های داخلی، گفت: «آنچه من احساس وظیفه میکنم تقویت پلتفرم‌های داخلی است.» به گفته او در این روند باید حمایت‌ها هم برای مردم فراهم شود. زارع پور باور دارد در این روند مردم انتخاب می‌کنند که پلتفرم داخلی با همه امکانات را انتخاب کنند یا پلتفرم خارجی را که هیچ کدام از امکانات پلتفرم‌های داخلی در آن نیست: «باید پلتفرم‌های داخلی آن قدر خوب و با کیفیت باشند تا حتی اگر محدودیت اینستاگرام رفع شد، قابلیت رقابت با آن را داشته باشند.»

زارع پور تاکید کرده وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت، سرعت و رقابت پذیری پلتفرم‌های داخلی به کار می‌بندد.

اینستاگرام از سی‌ام شهریور ماه سال ۱۴۰۱ فیلتر شده و تا به امروز خبری از رفع فیلتر این پلتفرم به گوش نرسیده است. عیسی زارع پور و چند تن دیگر از دولتمردان و نمایندگان مجلس بارها و بارها تاکید کردند که رفع فیلتر اینستاگرام در صورتی امکان پذیر خواهد بود که این پلتفرم به قوانین جمهوری اسلامی ایران پایبند باشد و نمایندگانی و یا حتی دفاتری در اینجا داشته باشد؛ شرطی که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان شرط محال برای رفع فیلترینگ این پلتفرم جهانی با چند ده میلیون کاربر ایرانی از داخل کشور است.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *