عکس | چهره دیدنی شاسی بلند جدید بازار ایران


کراس اوور پنج نفره فونیکس اف ایکس مشخصات فنی یکسانی ندارد و از آنجایی که تیپ‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده، مشخصات فنی هم متفاوت خواهد بود. به نظر می‌رسد که قرار است فول‌ترین نسخه این خودرو که مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ است راهی بازار ایران شود.

این پیشرانه که ساخت کمپانی‌های اتریشی است می‌تواند حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه در کراس اوور اومودا ۵ از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو منتقل می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این موتور قدرتمند می‌توان به سیستم تعلیق مولتی لینک اشاره کرد که به لحاظ ساختاری تفاوت‌های زیادی با دیگر تیپ‌های این خودرو دارد.

بنا بر آنچه مهندسان در پیست آزادی تهران آزمایش کرده‌اند، فونیکس FX می‌تواند در عرض 9.5 ثانیه از صفر مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. یکی از مشکلات مهم خودروهای چری، کم فرمانی در کراس اوورهای چری است که به نظر می‌رسد در فونیکس اف ایکس رفع شده و به مدد خط ترمز خوب و سیستم‌های کمکی جدید نظیر کنترل پایداری ارتقا یافته سواری بهتری را شاهد خواهیم بود.

عکس | چهره دیدنی شاسی بلند جدید بازار ایران

مزیت عمده این کراس اوور، بهره‌مندی آن از سیستم تعلیق مولتی لینک است؛ چرا که باعث شده سواری بهتری برای ردیف عقب به وجود آید و چسبندگی بی‌نظیری برای خودرو به وجود آورد. به لحاظ طراحی، چری اومودا ۵ کراس اوور کوپه و اسپرتی به حساب می‌آید که زبان طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات چری دارد.

وقتی پشت فرمان این خودرو بنشینید متوجه خواهید شد که کراس اوور تند و تیزی خریداری کرده‌اید. برای مثال می‌توان به شتاب فونیکس تیگو ۸ پرو و شتاب خوبی که داشت اشاره کرد. این کراس اوور اگرچه وزن ۱۵۴۰ کیلوگرمی داشت، اما توانسته بود شتاب خوبی به ارمغان آورد. حال تصور کنید فونیکس اف ایکس با وزن ۱۴۲۰ کیلوگرمی که دارد چه شتاب بهتری باید داشته باشد!

عکس | چهره دیدنی شاسی بلند جدید بازار ایران

خوشبختانه به علت دو کلاچه بودن خودرو، جریان تعویض دنده‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود، ولی متاسفانه همچنان تأخیر در پدال گاز مشاهده می‌شود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۴۰۰ میلی‌متر، ۱۸۳۰ میلی‌متر و ۱۵۸۵ میلی‌متر بوده و همچنین فاصله محوری آن ۲۶۳۰ میلی‌متر است.

مدیران خودرو هنوز به صورت قیمت فونیکس FX اعلام نکرده است و گویا بنا دارد تا در یک مراسم در آذر ماه خودرو را به صورت رسمی معرفی و قیمت آن را اعلام کند اما به احتمال زیاد کراس اوور FX با قیمتی در محدوده تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو به بازار می آید. همچنین برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که فونیکس اِف ایکس در آذر ۱۴۰۱ با قیمتی حدود 1 میلیارد و 400 میلیون تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان به بازار بیاید.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *