عکس | پهپاد نظامی پیشرفته و رادارگریز چین


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سال‌های اخیر جنگ‌های محلی و درگیری‌های مسلحانه، پهپادها به عنوان یک نیروی رزمی هوایی در حال ظهور، کارایی رزمی خود را برجسته کرده‌اند. تجهیز پهپادها به ابزاری موثر برای افزایش قدرت دفاع ملی با هزینه کمتر تبدیل شده است.

پهپادهای نظامی انواع مختلفی دارند که می توان آنها را به پهپادهای شناسایی، پهپادهای تهاجمی رزمی، پهپادهای ضد اقدام الکترونیکی، پهپادهای فریبنده، پهپادهای هدف و پهپادهای شناسایی و ضربتی تقسیم کرد

همچنین می توان آن را به پهپادهای بزرگ، پهپادهای متوسط، پهپادهای سبک، پهپادهای کوچک و پهپادهای میکرو تقسیم کرد. پهپادهای بزرگ مانند پهپادهای تهاجمی جنگی از چین و ایالات متحده آمریکا بسیار گران هستند و بازدهی رزمی پایینی دارند. برخی پهپادهای ایرانی تنها یک کارکرد دارند و قابل بازیافت نیستند. هزینه یک بار مصرف بیش از صدها هزار دلار است. اگرچه برخی از پهپادهای مصرفی چینی قیمت پایینی دارند، اما عمر باتری کوتاه است و سناریوهای کاربردی محدود است.

عکس | این پهپاد نظامی چین از چشم رادار ناپدید می‌شود!

این پهپاد دارای هزینه کم و مقرون به صرفه بالایی است. می تواند شش خمپاره ۶۰ میلی متری یا ۴ خمپاره ۸۲ میلی متری را از طریق یک ماژول ساده نصب شده روی گلوله ها با هزینه کمتر از ۱۰ دلار حمل کند، دقت بمب ها در ۳ متر، حداکثر زمان تحمل بیش از ۲۴۰ دقیقه و حداکثر سرعت پرواز ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

فن آوری VTOL (برخاست و فرود عمودی) برای بهبود مانور استقرار و بهینه سازی عملکرد پرواز استفاده می شود. با قابلیت حمله انتحاری، می تواند اهداف پویا را برای حملات دقیق قفل و ردیابی کند.

این پهپاد منبع گرما ندارد و دارای سطح انعکاس راداری بسیار کوچک است که می تواند به طور موثری از نظارت رادار جلوگیری کند و شلیک به آن آسان نیست و توانایی ضد تداخل قوی و بقای فوق العاده در میدان نبرد را دارد و فناوری ضد پهپاد فعلی نمی تواند در برابر آن دفاع کند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *