عکس | پاژ، نامی تازه برای رنو کوئید ایرانیزه؛ محصول جدید سایپا با قیمتی کمتر از ساینا


سایپا به‌تازگی از هاچ‌بک کوچک و شهری پاژ رونمایی کرده است. این خودرو، محصول مشترک میان سایپا و رقیب دیرینه‌اش، یعنی گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید که به‌تازگی با هدف ارتقای محصولات و افزایش عرضه دست همکاری به‌سمت یکدیگر دراز کرده‌اند و می‌خواهند یک خودروی اقتصادی را بر مبنای مدل موفق رنو کوئید توسعه دهند. خلاصه‌ای از مشخصات خودروی پاژ سایپا را در ادامه مشاهده می‌کنید.

پاژ یک خودروی اقتصادی و ارزان‌قیمت است که براساس پلتفرم رنو کوئید ساخته شده و ظاهری مدرن و امروزی دارد. پاژ از نظر جثه همانند پراید است، ولی بدون‌شک کیفیت رانندگی آن را نمی‌توان با پراید سالخورده قدیمی مقایسه کرد. هاچ‌بک جدید سایپا یک خودروی شهری به‌شمار می‌آید که چندان برای مسافت‌های طولانی مناسب نیست، ولی به‌خوبی می‌تواند نیاز اولیه مشتریان را برآورده سازد. پاژ سایپا به‌عنوان یک خودروی اقتصادی، قیمتی کمتر از سایپا و کوییک دارد و بدون‌شک مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت.

سایپا پاژ

مشخصات فنی و قدرت موتور پاژ سایپا

ازجمله مشخصات خودروی پاژ سایپا در بخش فنی می‌توان به موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر از نوع تنفس طبیعی اشاره کرد. این موتور تنها ۷۰ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور آن به ۱۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد. گیربکس ۵‌سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

طبق ادعای سایپا، پاژ از تمام استانداردهای ۸۵گانه پیروی کرده است و به‌دلیل وزن پایین (کمتر از یک تن)، مصرف سوخت بهینه‌ای دارد. گفته می‌شود این ماشین در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی نباید انتظار چندانی از پاژ داشت؛ چرا که این خودروی جمع‌وجور تنها برای ترددهای معمولی در سطح شهر طراحی شده و از همه مهم‌تر، یک محصول ارزان‌قیمت است. بااین‌وجود سیستم‌هایی مثل ESC ،ABS ،EBD ،BA و همین‌طور دو عدد کیسه هوا، سنسور پایش باد لاستیک‌ها، نمایشگر لمسی و فرمان کمکی برقی ازجمله مشخصات خودروی پاژ سایپا در بخش تجهیزات به‌حساب می‌آیند.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *