عکس | وانت برقی جیلی، ارزان‌تر از پیکاپ‌های بنزینی بازار ایران


این پیکاپ که رادار RD6 نام دارد، از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد و قرار است با قیمت پایه 178,800 یوان در سرزمین مادری به فروش می‌رسد. با توجه به نرخ روز ارز، این رقم معادل تقریباً 24,600 دلار یا 900 میلیون تومان می‌شود؛ قیمتی که این وانت برقی 268 اسب بخاری را در رده قیمتی پیکاپ‌های مدرن بنزینی قرار می‌دهد. جالب آنکه چنین رقمی از قیمت بسیاری از وانت‌های چینی که اخیراً در بازار ایران عرضه شده‌اند، کمتر است.

پیکاپ RD6 اولین محصول برند نوپای رادار اتو محسوب می‌شود. تولید این پیکاپ برقی از 9 نوامبر در کارخانه Zibo Smart واقع در استان شانگدونگ آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به پیش‌خرید آن اقدام کنند.

وانت برقی جیلی، ارزان‌تر از پیکاپ‌های بنزینی بازار ایران/ عکس

رادار RD6 بر مبنای پلتفرم SEA گروه جیلی تولید می‌شود. این پلتفرم مخصوص خودروهای برقی است، به همین جهت سازگاری زیادی با چنین مدل‌هایی دارد. از نظر ابعاد باید گفت طول RD6 برابر با 5,260 و عرض آن برابر با 1,900 میلی‌متر است. ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به‌ترتیب به 1,830 و 3,120 میلی‌متر می‌رسد.

یک پیکاپ زیبا با سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ

جدیدترین پیکاپ برقی چینی‌ها، طراحی نسبتاً زیبا و مدرنی دارد. با کمی دقت در جزئیات در نمای بیرونی، می‌توان شباهت‌هایی بین رادار RD6 و شاسی‌بلند جیلی Haoyue پیدا کرد. این شاسی‌بلند در برخی بازارها با نام اکاونگو عرضه می‌شود.

در نمای داخلی شباهت رادار RD6 و جیلی Haoyue به اوج خود می‌رسد و بی‌راه نیست که این دو را عین هم توصیف کنیم. با توجه به این موضوع، احتمالاً شما هم نتیجه خواهید گرفت چینی‌ها برای تولید هرچه سریع‌تر رادار RD6 یک راه میانبر را انتخاب کرده‌اند!

رادار RD6 کابین پیشرفته‌ای دارد. این پیکاپ جدید به دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی مجهز است. یک هداپ دیسپلی تمام رنگی 9 اینچی هم این دو نمایشگر را همراهی می‌کند. نورپردازی داخلی با 72 رنگ، دستیار صوتی مجهز به هوش مصنوعی، سانروف پانورامیک 55 اینچی و 12 سیستم کمک راننده هوشمند از دیگر ویژگی‌های پیشرفته این پیکاپ الکتریکی هستند.

جیلی تأکید می‌کند پیکاپ الکتریکی رادار RD6 سواری مشابهی با خودروهای سواری دارد. کمپانی چینی بهره‌مندی از سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ را دلیل ادعای بزرگ خود عنوان می‌کند.

وانت برقی جیلی، ارزان‌تر از پیکاپ‌های بنزینی بازار ایران/ عکس

تازه‌ترین محصول گروه جیلی فضای باری به حجم 1200 لیتر دارد. مثل سایر پیکاپ‌های برقی، زیر کاپوت جلوی رادار RD6 نیز دارای یک صندوق کوچک است. این صندوق 70 لیتر فضا در اختیار راننده قرار می‌دهد. به‌جز این، در پشت صندلی‌ها هم 48 لیتر فضای دیگر برای حمل لوازم و وسایل کوچک وجود دارد. این پیکاپ چینی قادر است باری به وزن 450 کیلوگرم را با خود حمل کند. در رابطه با ظرفیت بکسل اطلاعاتی موجود نیست، اما جیلی می‌گوید این پلتفرم پتانسیل کشش باری به وزن 3 تن را دارد.

مثل برخی از پیکاپ‌های برقی جدید، رادار RD6 نیز در قسمت بار خود یک پنل متشکل از 6 سوکت برای شارژ یا تأمین الکتریسیته لوازم یا سایر خودروها دارد. این سوکت از سرعت شارژ 6 کیلووات پشتیبانی می‌کند. با توجه با این ویژگی، می‌توان RD6 را به یک پاوربانک سیار تشبیه کرد.

مشخصات فنی رادار RD6

رادار RD6 با سه پک باتری راهی بازار می‌شود که حجیم‌ترین آن‌ها 100 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. با اتکا به این پک RD6 می‌تواند تا 392 مایل یا 632 کیلومتر مسافت را مطابق با استاندارد چینی CLTC طی کند. نسخه مجهز به این باتری 268,800 یوان (معادل 37,720 دلار) قیمت دارد.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *