عکس | موشک‌های روسیه ماهواره های ایلان ماسک را بهتر را نابود می کند یا اسلحه مخوف چین؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماهواره‌های استارلینک یکی از تازه‌ترین فناوری‌ها در عرصه شبکه جهانی اینترنت است که بنا بر ادعای خود سراسر کره زمین حتی قطب را پوشش خواهد داد.

استفاده از اینترنت استارلینک در جریان حمله روسیه‌ به اوکراین یکی از بزرگترین‌ آزمایش‌ها برای سنجش ادعاهای این شرکت بود. در پی این رویداد روس‌ها تهدید به از کار انداختن ماهواره‌های استارلینک کرده‌اند.

اما روسیه برای متوقف کردن فعالیت‌های استارلینک چه ابزاری در اختیار دارد؟

روسیه سیستم موشکی ضدماهواره‌ای با نام پی‌ال ۱۹ نادول دارد که سال ۲۰۱۵ نخستین بار با موفقیت آزمایش شد. پر سر و صداترین آزمایش این سیستم اواخر سال ۲۰۲۱ بود که ماهواره‌ قدیمی کازموس ۱۴۰۸ را در جو زمین با موشک هدف قرار داد.

سلاح متفاوت چین و روسیه برای از کار انداختن استارلینک

چینی‌ها هم از هم‌اکنون به فکر راه‌حلی برای متوقف کردن استارلینک افتاده‌اند. دانشمندان چینی پس از برگزاری مانور در محیط مجازی شبیه‌سازی شده به این نتیجه رسیدند که انفجار هسته‌ای در مدارهای نزدیک به زمین می‌توان ابر رادیواکتیو بزرگی ایجاد کند که ماهواره‌ها را از کار خواهد انداخت.

چنین سلاحی به ارتش چین این توانایی را می‌دهد که ماهواره‌های استارلینک در مدار لئو را هدف قرار دهد. از آنجا که با سلاح‌های متعارف همچون موشک‌های ضدماهواره تنها می‌توان تعداد اندکی از ماهواره‌های استارلینک را هدف قرار داد و این موضوع تهدید چندانی علیه شبکه بزرگ ماهواره‌های ارزان قیمت این شرکت نخواهد بود، دانشمندان چینی رو به راه‌حلی چون استفاده از سلاح هسته‌ای ضدماهواره آورده‌اند.

سلاح متفاوت چین و روسیه برای از کار انداختن استارلینک

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *