عکس | سلاحی که روس‌ها مانع از درز اطلاعات آن می‌شوند!


امیرحسین‌فوقانی_ Kugelpanzer یا (تانک نورد) پس از جنگ جهانی اول به وجود آمد. مهندسان آلمانی در تلاش بودند راه حلی بیابند تا مسیری را برای پیاده نظام باز کنند. این تانک به عنوان سپری برای پیاده نظام در برابر مسلسل ها عمل می کند، مسیری ایجاد می کند و هر مانعی را که پیش رو دارید را از بین می برد.

چنین ایده هایی در واقع پس از جنگ جهانی اول با مفاهیمی مانند تانک تامبل وید از سوی آمریکایی ها در سال ۱۹۳۶ و حتی در طول جنگ جهانی اول با مفاهیمی مانند ترفاس-واگن در سال ۱۹۱۷ به وجود آمد، حتی اگر جنگ جهانی اول به این معنا باشد. جنگی برای توقف همه جنگ ها باشد، همه می دانستند که قرن بیستم حداقل شاهد جنگ دیگری خواهد بود.

این تانک یا وسیله نقلیه، توسط شرکت معروف Krupp به عنوان وسیله ای برای داشتن یک نفر در میدان جنگ بدون به خطر انداختن جانش، ساخته شده است. اولین نمونه اولیه در واقع به MG ۴۲ یا حتی ۳۴ اجازه می داد که دقیقاً زیر کل ویزور قرار گیرد. این به راننده اجازه می دهد در صورت لزوم از خود دفاع کند.

با ارتفاع ۱.۵ متر (۴.۹ فوت) و طول ۱.۷ متر (۵.۵ فوت) فقط برای یک فرد با جثه متوسط و همچنین یک موتور کوچک تک سیلندر ۲ زمانه که تانک را به حرکت در می آورد کافی بود. حداکثر سرعت ۸ کیلومتر در ساعت (۴.۹ مایل در ساعت) که برای اندازه تانک در واقع بسیار کند است.

عکس | سلاحی که روس‌ها مانع از درز اطلاعات آن می‌شوند!

آنچه شما به آن نگاه می کنید درب یا بهتر بگوییم دریچه است که به راننده اجازه ورود و خروج از مخزن را می دهد. متأسفانه تعداد بسیار کمی یا تقریباً هیچ عکسی از جنگ جهانی دوم یا دوران پیش از جنگ وجود دارد که کوگلپانزر را به تصویر می کشد. تصویری که در بالا می بینید توسط روس ها در جنگ جهانی دوم دزدیده شد و تا سال ۲۰۱۷ در موزه Kubinka پنهان شد، زمانی که آنها تصمیم گرفتند حقیقت را طرد کنند.

از سوابق یافت شده توسط مورخان، تنها یک تانک تولید شده است، که نمایشگاهی است که توسط روس ها تسخیر شده است. دلیل عدم موفقیت در تولید این بود که ارتش آلمان متوجه شد که جنگ جهانی دوم بسیار بیشتر بر جنگ زرهی متمرکز خواهد بود. بنابراین، زره ۵ میلی‌متری Kugelpanzer ناکارآمد خواهد بود، زیرا حتی می‌توان آن را با تفنگ‌های ۲۰ میلی‌متری پیاده نظام یا مسلسل‌های سنگین ۱۲.۷ میلی‌متری سرنگون کرد.

جالبتر این است که حتی تا به امروز نیز فلز مورد استفاده برای تولید این تانک مشخص نیست و روس ها اجازه نمی دهند نمونه متالورژیکی برای آنالیز فلز گرفته شود. دلیل اینکه من سال تولید را ذکر نکرده ام این است که هیچ سابقه ای از زمان تولید آن وجود ندارد.

متأسفانه شکاف های زیادی وجود دارد زیرا اطلاعات زیادی در مورد این تانک بسیار جالب و همچنین طراحی که به بازی آورده است در دسترس نیست. من همچنین معتقدم که اگر این تانک در زمان جنگ جهانی اول می رسید، پتانسیل بالایی برای کارآمدی داشت.

منبع: هیستوری‌آف‌یستردی

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *