عکس | سریعترین ماشین برقی جهان!


پیست پاپنبورگ کشور آلمان در هفته گذشته، شاهد یک رکورد جهانی بوده که بعید می‌دانیم به این زودی‌ها شکسته شود! ریماک نورا یک هایپر کار تمام برقی با چهار موتور الکتریکی (سیستم حرکت کواد موتورز) است که مجموع توان این موتورها به بیش از ۱۹۱۵ اسب بخار می‌رسد و می‌توانند در عرض کمتر از ۲ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به مالک نورا هدیه دهند.

ریماک نورا و سریع ترین خودرو برقی در جهان

البته باید بدانید که طراحان ریماک نورا برای جلوگیری از آسیب به موتورهای الکتریکی و همچنین حفظ جان راننده و قوانین مربوط به خودروهای شهری، سرعت آن را به ۳۵۳ کیلومتر بر ساعت مجدود کرده‌اند اما این هیولای الکتریکی، سلاح‌های مخفی خود را دارد. اگر از خیابان‌های شهری فاصله بگیرید و به پیست بروید، دیگر هیچ قانونی وجود ندارد و با کمی تغییرات در کامپیوتر خودرو و برداشتن محدودیت‌ها، با خیال راحت می‌توانید تمام ۱۹۱۵ اسب بخار را در اختیار داشته باشید. یعنی دقیقا همان چیزی که امروز به سراغ آن رفته‌ایم!

ریماک نورا و ثبت رکورد سریع ترین ماشین برقی در دنیا

تیمی از مهندسان و تیونرهای جهان با برداشتن این محدودیت‌ها و با استفاده از ابزار اندازه گیری دقیق و مسابقه‌ای، توانستند تا رکورد جدیدی در دنیای خودروهای EV را به ثبت برسانند. اکنون با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که ابر خودرو برقی ریماک نورا با ثبت رکورد ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت ، سریع ترین ماشین برقی در تمام جهان لقب گرفته است.

سریع ترین ماشین های الکتریکی در جهان به جز ریماک نورا

هایپرکار Rimac Nevera و رکورد سریع ترین ماشین EV در دنیا

قبل از هر چیزی باید بگوییم که این رکورد، یک شبه به دست نیامده است و برنامه ریزی برای انجام آن به سال 2018 بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که هایپرکار ریماک نورا در نمایشگاه خودرو ژنو در قامت یک خودرو کانسپت و با نام C Two به میدان آمده بود.

ابرخودرو اسپارک اول و سریع ترین ماشین برقی در دنیا

هایپر کار تمام برقی اسپارک Owl

طراحان شرکت ریماک از همان زمان، برای ثبت رکورد ۴۱۲ کیلومتر در ساعت رویاپردازی می‌کردند. اما چه خودروهایی می‌توانند رکورد نورا را تهدید کنند؟ در ادامه به صورت خلاصه با نام آن‌ها آشنا می‌شویم (با کلیک بر روی اسم هر خودرو می‌توانید مشخصات فنی کامل آن را بخوانید).

  • تسلا رودستر جدید با سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت
  • لوتوس اویجا EV با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • اسپارک اول با سرعت ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت
  • دئوس وایان با سرعت ۳۹۷ کیلومتر بر ساعت
  • پینیفارینا باتیستا با سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت
  • تسلا مدل S Plaid با سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت
  • لوسید ایر با سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

به نظر شما کدام یک از خودروهای این لیست می‌توانند با اعمال تغییرات مخصوص و برداشتن لیمیت ها به رکورد دار جدید در دنیای ماشین‌های الکتریکی تبدیل شوند؟



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *