عکس | بزرگ‌ترین هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی جهان به پرواز درآمد



شرکت ZeroAvia با پرواز موفق بزرگ‌ترین هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی جهان تاریخ‌ساز شد. این هواپیما که Dornier ۲۲۸ نام دارد، دارای ۱۹ صندلی و دو موتور است. این هواپیما توانست در اولین پرواز خود در آسمان بریتانیا، برای مدت ۱۰ دقیقه پرواز کند.

این هواپیما بخشی از پروژه دولتی HyFlyer II محسوب می‌شود که هدف از این پروژه تحقیق و توسعه، ساخت هواپیماهای کوچک با آسیب کمتر به محیط‌زیست است. طبق بیانیه‌ای مطبوعاتی، یک نمونه اولیه فول‌سایز موتور هیدروژنی-الکتریکی روی بال سمت چپ سوار شده بود و یک موتور Honeywell TPE-۳۳۱ هم روی بال سمت راست وجود داشت. موتور سمت راست برای قدرت بیشتر هنگام برخاستن و همچنین افزایش ایمنی مورد استفاده قرار گرفت.

پرواز بزرگ‌ترین هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی دنیا

موتور هیدروژنی این هواپیما از سوخت هیدروژن گازی فشرده تولیدشده با یک الکترولیز داخلی استفاده کرد و پیکربندی نمونه آزمایشی، شامل دو پشته سلول سوختی و بسته‌های باتری لیتیوم یونی در کابین بود. بااین‌حال برای استفاده تجاری، این موارد به یک مخزن ذخیره‌سازی خارجی منتقل می‌شوند تا فضای داخلی برای نشستن مسافران وجود داشته باشد.

شرکت ZeroAvia می‌خواهد امسال برای فناوری خود تأییدیه دریافت کند و به‌دنبال انجام پروازهای تجاری در سال ۲۰۲۵ است. این کمپانی همچنین روی موتورهای ۲ تا ۵ مگاواتی کار می‌کند که امکان پرواز هواپیماها با ۹۰ مسافر را فراهم خواهند کرد.

هدف این شرکت، استفاده از این موتورها در هواپیماهای باریک‌پیکر در یک دهه آینده است. در کنار دولت بریتانیا، آمازون هم یکی از سرمایه‌گذاران ZeroAvia محسوب می‌شود. درنهایت باید منتظر ماند و دید تا پایان دهه جاری میلادی، هواپیماهای هیدروژنی-الکتریکی مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند یا اینکه تنها بخش بسیار کوچکی از پروازها را به خودشان اختصاص می‌دهند.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *