عکس | این ماشین برگ برنده اردوغان در انتخابات ترکیه؟


TOGG خودرویی با اغراض سیاسی است

پیش‌تر گفتیم که اولین خودروی ملی ترکیه ممکن است با اهداف سیاسی از سوی اردوغان تولید شده باشد. خودروسازی TOGG از تاریخ 29 اکتبر سال جاری فعالیت جدی خود را آغاز کرد و این اقدام در آستانه نود و نهمین سالگرد تأسیس جمهوری ترکیه است. حدود چهار سال پیش بود که این کمپانی تأسیس شد تا به صورت مستقل خودرو تولید کند.

کارشناسان خودرو در ترکیه بر این باورند که ساخت و طراحی خودرویی نظیر TOGG قدم مهم و ارزشمندی برای صنعت خودروسازی ترکیه خواهد بود. بنا بر آنچه وی گفته در یک سال آینده شرکت خودروسازی TOGG قصد دارد 17 الی 18 هزار دستگاه کراس اوور الکتریکی راهی بازار کند. البته اعلام شده که ظرفیت تولید خط تولید این کارخانه سالیانه 175 هزار دستگاه خودرو است، ولی تولیدکنندگان قصد دارند طی نیم دهه آینده به این هدف دست یابند.

نخستین خودرو ملی ترکیه

همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های این شرکت خودروسازی ملی قرار است از مارس ۲۰۲۳ و تنها چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، خودروها روانه بازار داخلی شوند. سال آینده مشخص خواهد شد آیا اردوغان بر سر پست و مقام خود باقی خواهد ماند یا خیر!

به نظر می‌رسد موفقیت یا شکست خودروی TOGG سرنوشت انتخابات را مشخص می‌کند. سرمایه‌گذاری و تبلیغات زیادی روی این خودرو انجام شده و اردوغان امیدوار است با این حربه موفق شود. در ترکیه و تبلیغات این کشور از کراس اوور تمام برقی TOGG با نام «خودروی ملت» یاد شده است. مردم ترکیه امید دارند که این محصول برقی قیمت ارزان و اقتصادی داشته باشد.

به عقیده برخی از منتقدان اردوغان تولید و عرضه این خودرو صرفا برای این است که شانس او برای انتخابات ریاست جمهوری افزایش یابد. اوزپینیرچی یکی از کارشناسان خودروی ترکیه می‌گوید سرمایه‌گذاری‌هایی از این دست همواره از سوی دولت حمایت می‌شود، اما اگر تنش‌های سیاسی وجود داشته باشد قبل از ساخت یک خودرو به پروژه آسیب می‌زند.



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *