عکس | این خودرو شاسی‌بلند رویای پرواز را محقق کرد


بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت که در روز چهارشنبه منتشر کرد، ASKA A۵ اولین نمونه اولیه کاملاً کاربردی از خودروی الکتریکی با قابلیت برخاستن و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) است.

با این خودرو می‌توانید مسافت ۲۵۰ مایل را با یک بار شارژ طی کنید. ASKA A۵ به اندازه یک خودروی شاسی‌بلند و اولین خودروی الکتریکی چهار نفره جهان است که با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود ۲۵۰ مایل هوایی را طی کند.

گای کاپلینسکی، مدیرعامل ASKA گفت: رونمایی ما در CES نشان‌دهنده چیزی است که هرگز در جهان انجام نشده است، اما انسان‌ها دهه‌ها رؤیای آن را داشته‌اند.

عکس | این خودرو شاسی‌بلند رویای پرواز را محقق کرد

ASKA بسیار عملی است و برای عملکرد فقط به حداقل به‌روز رسانی در زیرساخت فعلی نیاز دارد. برای انجام یک برخاست یا فرود عمودی، این وسیله نقلیه تنها به یک فضای جمع و جور، مانند سکوی هلیکوپتر یا بالگرد نیاز دارد. این وسیله نقلیه همچنین در پارکینگ‌های موجود جای می‌گیرد و می‌توان آن را در خانه و ایستگاه‌های شارژ الکتریکی شارژ کرد.

ASKA A۵ توسط یک سیستم قدرت اختصاصی که دارای بسته‌های باتری لیتیوم یونی و یک موتور بنزینی است که به عنوان یک افزایش‌دهنده برد درونی عمل می‌کند، نیرو می‌گیرد.

در حالت رانندگی، ASKA دارای فناوری موتور چرخ است که به هر چهار چرخ اجازه می‌دهد خارج از بدنه قرار گیرند. این ویژگی آیرودینامیک بهتر و فضای داخلی حداکثری را ارائه می‌دهد که می‌تواند به راحتی چهار مسافر را در خود جای دهد.

در حالت پرواز، بال‌های خودرو با ۶ روتور باز می‌شوند و به وسیله نقلیه اجازه می‌دهند که به صورت عمودی بلند شود یا برخاست‌های معمولی را انجام دهد. بال بزرگ برای سر خوردن، فرود صاف و مصرف انرژی کارآمد بهینه شده است، در حالی که هر روتور شیب برای کنترل خودرو استفاده می‌شود.

دو مدل برای برخاستن

این به این معنی است که ASKA می‌تواند به دو روش بلند شود: برخاست و فرود عمود (VTOL) از یک فضای فشرده مانند سکوی هلیکوپتر، دیگری یک برخاست و فرود معمولی است که می‌تواند کارایی مصرف انرژی خودرو را بهبود بخشد.

عکس | این خودرو شاسی‌بلند رویای پرواز را محقق کرد

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *