عکس |‌ این خودرو جدید هایما وارد ایران خواهد شد


به تازگی تصاویری از شاسی بلند هایما P6 در خیابان‌های کشور منتشر شده که نشان می‌دهد ایران خودرو آن را برای انجام تست‌های فنی به ایران آورده است. شاسی بلند جدید ایران خودرو پس از انجام تست‌های فنی وارد مرحله تولید خواهد شد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات هایما P6 آشنا خواهیم شد.

معرفی هایما P6

بخش طراحی

هایما P6

هایما P6 در واقع بر اساس نسل دوم هایما اس 5 توسعه پیدا کرده و به نوعی می‌توان آن را نسخه هیبرید همین نسل دانست. این خودرو اکنون از خطوط طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری نسبت به نسل قبل بهره می‌ربرد. طراحان با استفاده از چراغ‌های کشیده در جلو و چراغ‌هایی با طرح L در عقب توانستند نمای جذابی را در هر دو نما به وجود آورند.

هایما P6

همچنین در نمای جلو نیز ترکیب چراغ‌های دو تکه و جلوپنجره با طرح مشبک جدید توانسته این بخش را بیش از پیش جذاب کند. گفتنی است رنگ آبی که در اطراف جلوپنجره استفاده شده از هیبریدی بودن این خودرو حکایت دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

هایما P6

هایما P6 در نسخه فول به امکاناتی چون سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین عقب، سنسور پارک، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و تهویه اتوماتیک مجهز شده که احتمالا با همین نسخه فول وارد بازار خواهد شد.

مشخصات فنی هایما P6

شاسی بلند جدید ایران خودرو

در ایران

هایما P6 از یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر بهره می‌برد که به همراه موتور برقی می‌تواند قدرتی برابر با 141 اسب بخار و گشتاور 244 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد.

شاسی بلند جدید ایران خودرو

این خودرو به واسطه موتور برقی و سیستم هیبرید می‌تواند ظرف مدت ۷ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد که برای یک شاسی بلند جمع‌وجور شتاب مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز مصرف سوخت ۱.۴ لیتری را به همراه دارد که مصرف سوخت آن نیز بسیار مناسب است.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *