عکس| آیفون ۴se طرفدارانش را ناامید کرد


از مدت‌ها پیش شایعات فراوانی پیرامون شباهت بسیار زیاد طراحی iPhone SE 4 با ظاهر نسبتا قدیمی iPhone XR به گوش می‌رسید. اطلاعات جدیدی که جان پراسر، افشاگر معروف، امروز از طراحی این گوشی به اشتراک گذاشت به طور کامل شایعات پیشین را تایید کرد. این اطلاعات همچنین توسط یان زلبو برای ارائه تصاویر آیفون SE 4 مورد استفاده قرار گرفت.

تصاویر آیفون SE 4؛ هیچ سورپرایزی در کار نیست!

اگر شما هم با تماشای تصاویر iPhone SE 4 حس می‌کنید این محصول را قبلا جایی دیده‌اید، بدانید که تنها نیستید! چراکه این گوشی دقیقا از همان طراحی آیفون XR استفاده کرده و از لحاظ مشخصات ظاهری هیچ تفاوتی با آن ندارد. البته سری گوشی‌های SE اپل همواره چندین سال پشت سر پرچمداران این کمپانی حرکت می‌کنند. بنابراین این عدم خلاقیت در طراحی iPhone SE 4 قابل درک است.

گوشی جدید اپل

گوشی جدید اپل

آیفون SE 4

همان گونه که از تصاویر آیفون SE 4 پیداست، در این گوشی بار دیگر شاهد بازگشت ناچ بالای صفحه نمایش هستیم؛ هرچند که اندازه آن نسبت به آیفون ایکس آر کوچکتر بوده و از این حیث شبیه به خانواده آیفون 13 عمل کرده است. همچنین کلید هوم و حسگر اثر انگشت هم از جمله مواردی هستند که باید با آن‌ها خداحافظی کنیم.

علیرغم شباهت‌های ظاهری میان آیفون SE 4 و آیفون XR، این دو محصول از حیث مشخصات سخت افزاری تفاوت‌های بزرگی با هم خواهند داشت. پیش از این، iPhone XR از تراشه A12 اپل استفاده می‌کرد. با این وجود آیفون SE 4 مشابه مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 14 از یک چیپست A15 Bionic بهره می‌برد. طبیعتا در راستای پایین نگه داشتن قیمت سری محصولات خانواده SE، اپل از چیپست‌های A16 خود در این گوشی استفاده نکرد. با این وجود، پردازشگر گرافیکی به کار رفته در تراشه A15 آیفون SE 4 پنج هسته‌ای بوده و در مقایسه با نسل کنونی آیفون SE عملکرد بهتری دارد.

به جز پردازنده، iPhone SE 4 همچنین حافظه رم بیشتری خواهد داشت و از یک باتری بزرگ‌تر یا شارژ سریع‌تر بهره خواهد برد.

گوشی iPhone

آیفون SE 4

همچنین باید این احتمال را نیز در نظر گرفت که اپل، گوشی ارزان قیمت جدیدش را در راستای رعایت قانون جدید تصویب شده در پارلمان اروپا، به جای درگاه لایتنینگ به پورت USB-C مجهز کند. هرچند که احتمالا زمان رونمایی از این گوشی قبل از ضرب‌الاجل تعیین شده توسط اتحادیه اروپا خواهد بود و بنابراین، ممکن است iPhone SE 4 به آخرین آیفون مجهز به پورت‌های خاطره‌انگیز لایتنینگ تبدیل شود.

در همین راستا، اپل پیش از این در آیپدهای خود از درگاه USB-C استفاده کرده بود. با این حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی شاهد این انتقال در آیفون‌ها خواهیم بود.

۲۲۷۲۲۷



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *