سلاح لیزری با آن چه فکر می‌کنید فرق زیادی دارد



خمپاره‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف احتمالی سلاح های لیزری هستند.‌ در روزهای قدیم، خمپاره‌ها معمولا با زاویه‌هایی بسیار تند به سمت بالا شلیک می‌شدند تا در بازگشت بر روی مواضع دشمن فرود آمده و آن‌ها را از بین ببرند. این سلاح‌ها معمولا گزینه‌هایی ایده‌آل برای استفاده در شرایطی هستند که دید مستقیم نسبت به مواضع دشمن وجود ندارد. این سلاح‌ها به دلیل سادگی استفاده حتی در مبارزات مدرن نیز جنگ افزارهای محبوبی به شمار می‌روند.

با این وجود انتظار می‌رود که سلاح های لیزری بتوانند با هدف‌گیری سریع خمپاره‌ها و خنثی سازی آن‌ها پیش از برخوردشان به زمین، از پیاده‌نظام در برابر این سلاح‌ها محافظت کنند. برای این کار هم می‌توان با داغ کردن پوسته خمپاره‌ها، آن‌ها را در آسمان منفجر کرد و هم با ذوب کردن پره‌های آن‌ها دقتشان را کاهش داده و از تلفات ناشی از برخوردشان کاست.

علاوه بر این، دیگر استفاده مهم سلاح های لیزری هم محافظت در برابر پهپادهاست. پهپادها جنگ‌افزارهای بسیار مهمی در نبردهای مدرن به شمار رفته و قادرند بدون به خطر انداختن جان نیروهای خودی، مواضع دشمن را با دقتی بالا نابود کنند. جنگ روسیه و اوکراین در ماه‌های اخیر مثال خوبی برای بیان فایده پهپادها در میدان جنگ، در صورت استفاده صحیح از آن‌هاست.

یکی از مهم‌ترین روش‌های مقابله با پهپادها، ایجاد اختلال در ارتباط رادیویی این دستگاه‌ها با مرکز است که می‌تواند باعث از کار افتادن یا سرنگونی آن‌ها شود.‌ با این حال، پهپادهای مدرن معمولا با تکنولوژی‌های مختلف در برابر اختلالات و نویزهای رادیویی و الکترومغناطیسی مقاومند. بنابراین سلاح های لیزری می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای استفاده در برابر پهپادها باشند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *