سرقت و فروش اطلاعات ۵ میلیون کاربر اینترنت در دارک‌ وب



از این تعداد داده های ۶۰۰ هزار کاربر هندی نیز در بازار بات وب تاریک فروخته شده است.

هکرها از بازارهای بات برای فروش داده های قربانیانی استفاده می کنند که دستگاه های آنها با بدافزار بات مورد حمله قرار گرفته است.

طبق تحقیقی که «نورد وی پی ان» انجام داده، داده های سرقت شده شامل اطلاعات ورود کاربران به سایت ها، کوکی ها، اثرانگشت های دیجیتال، اسکرین شات ها و موارد دیگر است. قیمت متوسط برای هویت دی جیتال هر فرد نیز حدود ۴۹۰ روپیه هندی(۵.۹۵ دلار) تعیین شده است.

نورد وی پی ان از ۴ سال قبل(۲۰۱۸ میلادی) که بازارهای بات آغاز به کار کردند، روند داده ها را ردیابی کرده است.

هند یکی از کشورهایی است که با نگرانی های امنیت سایبری دست و پنجه نرم می کند. به گفته یک مقام ارشد پلیس هند، ماه گذشته بد افزار بات چند سرور AIIMS، یک بیمارستان دولتی مخصوص مراقبت از وزرا، سیاستمداران و عموم مردم را مختل کرد. یک هفته پس از حمله باج افزاری به این بیمارستان شورای تحقیقات پزشکی هند(ICMR) با ۶ هزار تلاش برای هک طی ۲۴ ساعت روبرو شد.

این درحالی است که قوانین امنیت سایبری هند در اوایل سال جاری قدرتمندتر شده اند و تیم واکنش اضطراری رایانه هند(CERT) تمام شرکت های فناوری را ملزم کرد هرگونه نشت اطلاعات را طی ۶ ساعت گزارش دهند.

تحقیق نورد وی پی ان ۳ بازار بات اصلی یعنی «بازار جنسیس»، «بازار روسی» و 2Easy را شامل می شود. این بررسی نشان داد اطلاعات ورود به حساب های کاربری سرقت شده مربوط به شرکت های مختلف از جمله گوگل، مایکروسافت و فیس بوک بوده اند.

ماریجوس بریدیس مدیر ارشد فناوری در نورد وی پی ان می گوید: آنچه بازارهای بات را از دیگر بازارهای وب تاریک مجزا می کند، آن است که پلتفرم های مذکور ممکن است حجم وسیعی از داده های یک فرد را یک جا ارائه کنند. پس از فروخته شدن بات، هکرها برای خریدار اطلاعات تضمین می کنند اطلاعات قربانی تا زمانی که دستگاه مبتلا به بد افزار است، آپدیت شود.

محققان نورد وی پی ان ۶۶۷ میلیون کوکی، ۸۱ هار اثر انگشت دیجیتال، ۵۳۸ هزار فرم که به طور اتوماتیک پر می شوند، انبوهی از اسکرین شات ها و تصاویر وب کم دستگاه ها را کشف کردند.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *