زیان ۷۰ میلیارد دلاری مارک زاکربرگ در یکسال/ او شاید یک روزه ۱۰ میلیارد دیگر از دست بدهد!



وضعیت مالی متا درسال جاری چندان جالب نبود. انتظار می‌رود ویژگی‌ شفاف‌سازی ردیابی اپلیکیشن اپل که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد دسترسی برنامه‌ها را برای ارائه‌ی تبلیغات شخصی‌سازی شده مسدود کنند، در سال ۲۰۲۲ منجر به ضرر ۱۰ میلیارد دلاری برای فیسبوک شود؛ موضوعی که سرمایه‌گذاران را به خارج‌کردن دارایی‌های خود از سهام متا سوق داد.

سهام متا از ابتدای سال جاری ۶۱٫۷ درصد کاهش یافته و ارزش هر سهم این شرکت از ۳۳۸ دلار به ۱۲۹٫۸۲ دلار رسیده است. این شرایط باعث شد ارزش دارایی‌های مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل فیسبوک در سال جاری ۷۰ میلیارد دلار کاهش یابد. این درحالی است انتشار گزارش درآمد متا برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ باعث شد ارزش هر سهم این شرکت در پایان ساعت کاری بازار، به ۱۰۴٫۳۰ دلار (حدود ۲۰ درصد) کاهش پیدا کند.

به‌گزارش فون‌آرنا، دارایی خالص زاکربرگ بدون احتساب خسارتی که احتمالاً فردا به دلیل کاهش ارزش هرسهم متا روی آن اعمال خواهد شد، از ۱۲۵ میلیارد دلار ابتدای سال به ۵۳٫۳ میلیارد دلار کاهش یافته است. این احتمال وجود دارد زاکربرگ فردا شاهد کاهش ۱۰ میلیارد دلاری سرمایه‌ی خود باشد.

متا علاوه‌بر فیسبوک، مالکیت اینستاگرام را نیز دراختیار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۲ و با پرداخت فقط یک میلیارد دلار، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام را خریداری کرد؛ شرکتی که اکنون براساس تخمین‌ها، به‌تنهایی ۱۰۲ میلیارد دلار ارزش دارد و یکی از بهترین خریدهای صنعت فناوری محسوب می‌شود. فیسبوک دوسال بعد واتساپ را خریداری کرد که البته این معامله حدود ۲۱ میلیارد دلار برای غول رسانه‌های اجتماعی جهان هزینه داشت.

۵۸۵۸



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *