زاکربرگ روی ایلان ماسک را در تعدیل نیرو کم کرد!


متا اعلام کرد که 11 هزار کارمند یا حدود 13 درصد از کل کارمندان خود را اخراج خواهد کرد. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت، این خبر را در یک پست وبلاگی اعلام کرد و گفت خودش را به دلیل خوش بین بودن نسبت به رشد آینده متا، مقصر می‌داند.

زاکربرگ در این پست نوشت: «در زمان آغاز کرونا، جهان به سرعت آنلاین بودن را پیش گرفت و گسترش تجارت الکترونیک منجر به رشد درآمد بیش اندازه‌ای شد. بسیاری از مردم پیش‌بینی کردند که این یک شتاب دائمی خواهد بود که حتی پس از پایان همه‌گیری نیز ادامه خواهد داشت. من هم این پیش‌بینی را کردم، بنابراین تصمیم گرفتم سرمایه‌گذاری‌هایمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهم. متاسفانه شرایط طوری که انتظار داشتم پیش نرفت.»

متا روی توییتر را در تعدیل نیرو کم کرد!

تمرکز بیشتر متا روی حوزه‌های سود آور

زاکربرگ در این پست توضیح داده که شرکت اکنون با کاهش هزینه‌ها و کارکنان، «کم حاصل‌تر و کارآمدتر» می‌شود و منابع بیشتری را به «تعداد کمتری از حوزه‌های رشد اولویت‌دار» مانند تبلیغات، هوش مصنوعی و متاورس اختصاص خواهد داد. او همچنین گفت که تیم استخدام شرکت به‌طور خاص تحت تاثیر این کاهش‌ها قرار خواهد گرفت.

متا در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که حدود 87 هزار کارمند دارد و اکنون اولین کاهش کارمندان از زمان تاسیس شرکت در سال 2004 را شامل می‌شود.

این گزارش در حالی منتشر شده که سایر شرکت‌های فناوری نیز در هفته‌های گذشته تعداد زیادی از کارمندان خود را تعدیل کرده‌اند. مهم‌ترین مورد به توییتر مربوط می‌شود که پس از تصاحب آن توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان تصمیم گرفت تا نیمی از 7500 نیرو کار خود را اخراج کند.

در همین حال، Stripe نیز هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد 14 درصد کارکنان خود یا 1120 نفر را اخراج کند. به همین ترتیب، Salesforce نیز روز گذشته تایید کرد که صدها کارگر خود را اخراج کرده است.

متا روی توییتر را در تعدیل نیرو کم کرد!

مدیرعامل متا یادداشت خود را با پیامی که ظاهرا برای ناظران بیرونی و از جمله افرادی که نسبت به متاورس تردید دارند، نوشته شده، به پایان رساند: «اعتقاد دارم که امروز به عنوان یک شرکت عمیقا دست کم گرفته شده‌ایم. میلیاردها نفر از خدمات ما برای اتصال با دیگران استفاده می‌کنند و جوامع ما همچنان در حال رشد هستند. کسب‌وکار اصلی ما یکی از سودآورترین کسب‌وکارهایی است که تا به حال ساخته شده و پتانسیل بالایی دارد. و ما در توسعه فناوری برای تعریف آینده ارتباط اجتماعی و پلتفرم محاسباتی بعدی پیشرو هستیم.»

با این حال، متا در گزارش مالی فصل سوم سال 2022 خود، از ضرر 3.7 میلیارد دلاری Reality Labs، واحدی که بر پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شرکت نظارت دارد، خبر داده بود.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *