ریسک بزرگ اپل با تغییر بزرگ در یکی از محبوب‌ترین محصولاتش/ عکس


بامداد زندباف: تغییر در سری مک می تواند مثل ایفون اکس برای سری آیفون تمام خط تولید آن را نه تنها برای اپل بلکه برای تمام این صنعت دستخوش تغییر کند. این نشان دهنده ریسک بزرگ اپل است.

از آیفون های قدیمی به درستی به عنوان گوشی های نوآورانه ای یاد می شود ولی یکی از مهمترین اتفاقات در این صنعت عرضه آیفون اکس به عنوان اولین آیفون بدون دکمه هوم( Home button) است. بعد از آن همه به دنبال این بودند که دستگاهی تمام صفحه بر پایه کنترل لمسی و بدون هیچ دکمه فیزیکی بسازند. اپل در این زمینه پیشگام بود و بقیه به دنبال این شرکت از این فناوری استفاده کردند.

اگر مک بوک بدون صفحه‌کلید فیزیکی موفق باشد همین اثر را در سری مک بوک هم خواهیم دید. مک بوک؛ همانند آیفون در دهه گذشته میلادی, دستگاه جا افتاده‌ای است. تغییراتی که در این سری ایجاد می شوند معمولا جزئی هستند, مانند اضافه کردن چند پورت اضافه یا بهبود صفحه نمایش. بیشتر این تغییرات داخلی هستند(مانند تراشه فوق العاده اپل). اما برای نوسازی امکانات بیرونی نیاز به تغییرات اساسی وجود دارد.

ریسک بزرگ اپل با تغییر بزرگ در یکی از محبوب‌ترین محصولاتش/ عکس

یک صفحه نمایش تاشو و بزرگ به همراه کیبورد جدا شونده به جای کیبورد مجازی دقیقا همان چیزی است که نیاز است. این ویژگی می تواند با حذف کیبورد مجازی در مواقع مورد نیاز فضای نمایش بیشتری در فیلم ها, بازی ها, اپلیکشن های یا هر جا که نیاز است به ما بدهد. تصور کنید می توانید از مک بوک خود به عنوان یک مانیتور یا صفحه نقاشی بزرگ استفاده کنید. این ویژگی می تواند نحوه استفاده از مک بوک را به کلی تغییر دهد.

این تغییرات شباهت زیادی به آیفون اکس دارد. آیفون اصلی برای دسترسی به صفحه نمایش بزرگتر کیبورد فیزیکی را کنار گذاشت اما به دلیل فناوری های محدود آن زمان دارای حاشیه ضخیم و دکمه هوم جداگانه بود. آیفون اکس نزدیک ترین مدل به ایده استیو جابز برای آیفون بود. با دارا بودن صفحه نمایش بزرگتر و کیبورد مجازی آیفون اکس انعطاف پذیری بالایی داشت. هیجان انگیزاست که مک بوک هم می‌تواند به چنین چیزی دست یابد.

ریسک بزرگ اپل با تغییر بزرگ در یکی از محبوب‌ترین محصولاتش/ عکس

اما این کار ریسک هایی هم دارد. اگر اپل اشتباه کند ,از دست دادن صفحه کیبورد فیزیکی می تواند ضربه مهلکی باشد. افرادی که با کیبورد لمسی تایپ می کنند ناراضی خواهند شد و کیبورد جدایی که احتمالا عرضه خواهد شد فقط بار اضافه برای حمل کردن است. همه ی این ها می تواند باعث رخ دادن یک فاجعه شود.

با این حال هنوز جای امیدواری هست, اپل حق استفاده از صفحه کیبورد شیشه ای که در زمان نیاز تبدیل به کلید می شود را به ثبت رسانده. این فناوری بسیار نوآورانه به نظر می رسد. اگر اپل بتواند در مک بوک از این فناوری استفاده کند ما می توانیم از صفحه کیبورد فیزیکی و صفخه نمایش بزرگی که کلید های قدیمی آن را محدود نمی کنند استفاده کنیم.

اگر اپل به خوبی عمل کند ما می توانیم هم زمان از این دو ویژگی فوق العاده بهره مند شویم.

این دستگاه ریسک بزرگی است. اما آیفون اکس هم ریسک بزرگی بود اما در نهایت اثر بزرگی در صنعت تلفن همراه گذاشت و باعث تثبیت نقش پیشرو اپل در زمینه نوآوری شد.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *