راه رهایی از شر بزرگترین دردسر لاستیک خودروها



شرکت داو کمیکال با ماده سیلیکونی تازه‌ای تحت عنوان SiLASTIC SST-2650 به‌دنبال ایجاد تحولی در درزگیر لاستیک خودروها است. درزگیر سیلیکونی این شرکت ترکیبی دو قسمتی به حساب می‌آید که در فرایند تولید داخل تایر پیاده‌سازی می‌شود. تکنولوژی جدید داو کمیکال برای لاستیک خودروها طی این همکاری به درزگیرهای B-SEALS شرکت بریجستون هم راه پیدا خواهد کرد.

در اصل درزگیر داو کمیکال لایه‌ای از سیلیکون مقاوم و فوق انعطاف‌پذیر داخل تایر است. پس از نفود یک میخ به تایر، سیلیکون داخلی تایر اطراف میخ را در بر می‌گیرد و بعد از حذف شیء خارجی، سوراخ را پُر می‌کند و فشار را نگه می‌دارد تا بعداً به آن رسیدگی شود. در واقع این ماده به‌لطف خواص خود می‌تواند برای ترمیم سوراخ ایجاد شده به حالت اولیه خود برگردد؛ چه میخ همان لحظه خارج شده باشد و چه با کمی تاخیر.

بیشتر بخوانید:

داو ادعا می‌کند که این تکنولوژی جدید لاستیک خودروها فرایند تولید سریعی دارد، ولی با توجه به این اطلاعات فنی در دسترس، شکل‌دهی نهایی تا هفت روز زمان می‌برد. همین روی زمان تولید تایرهای برخوردار از این تکنولوژی نقش بسزایی خواهد داشت و اقدامات مشخصی از سوی بریجستون برای فرایند ساخت و انبارداری را می‌طلبد. این درحالی است که بنا به آمار، فرایند شکل‌دهی به تایرهای وسایل نقلیه سبک معمولاً بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *