خبر منابع آگاه سی ان ان ار مذاکراه کاخ سفید با ایلان ماسک برای اینترنت ماهواره ای ایران !


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این دو رسانه آمریکایی ادعا کردند طرح کاخ سفید این است که بعد از تجربه توسعه اینترنت ماهواره ای در اوکراین و در طول جنگ این کشور و روسیه ، با توسعه این اینترنت ماهواره ای در ایران فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران را دور بزنند. البته ایلان ماسک در روزهای گذشته ادعا کرده است اینترنت ماهواره ای در ایران فعال شده و تعدادی از دستگاه های گیرنده این اینترنت در ایران فعال هستند. همچنین اخیرا تجارت نیوز در گزارشی از فروش دستگاه های انتقاد دیتای استارلینک در ایران به قیمت ۶۰ میلیون تومان در بانه خبر داده بود و رسانه های فارسی زبان ادعا کرده بودند این دستگاه ها در تهران با قیمت ۳۲ میلیون خرید و فروش می شوند .

ادعای مجدد رویترز و سی ان ان: مذاکره کاخ سفید با ایلان ماسک برای اینترنت ماهواره ای ایران!

با این وجود وزارت ارتباطات استفاده از این تکنولوژی را در کشور جرم اعلام کرده و به ایلان ماسک هم درباره تبعات راه اندازی بدون مجوز ایران هشدار داده است . همچنین نورنیوز با هشدار به سیاست های مداخله جویانه آمریکا درباره فعال سازی انیتنرت ماهواره ای در ایران هشدار داده بود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات هم در واکنش به ادعاهای ایلان ماسک گفته بود اگر بدون کسب مجوز ، دنبال چنین اقدامی باشند از طریق اتحادیه جهانی مخابرات از این اپراتور شکایت خواهیم کرد و البته گفته بود:«ورود تجهیزات این نوع اینترنت به کشور ممنوع است و با توجه به گرانی و هزینه هایش ، این اتفاق نمی افتد و همه گیر نمی شود.»

ایلان ماسک در یک ساله گذشته در اوکراین و روسیه به درخواست ناتو اینترنت ماهواره ای خود را فعال کرده است اما در هفته های اخیر از هزینه های سرسام آور این اینترنت رایگان گلایه کرده و گفته بیش از ۸۰ میلیون دلار برای رساندن اینترنت به اوکراین هزینه کرده و دولت آمریکا اگر قصد دارد این اینترنت را به صورت رایگان به دست مردم اوکراین برساند باید هزینه هایش را خودش تقبل کند!

۴۱۴۱



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *