تلاش ناسا برای نجات تلسکوپ فضایی مشهور


تلسکوپ فضایی هابل بیش از 30 سال است که فعالیت می‌کند، اما دیر یا زود قابلیت‌های خود را از دست می‌دهد و از کار خواهد افتاد. اگر ناسا بتواند مدار این رصدخانه فضایی را بالاتر بیاورد، می‌تواند طول عمر آن را بیشتر کند. این سازمان حالا اعلام کرده است که پذیرای پیشنهادهای شرکت‌های خصوصی در این زمینه خواهد بود.

ناسا از شرکت‌های خصوصی دعوت کرده است تا طرح خود را برای ارتقای مدار تلسکوپ فضایی هابل ارائه کنند. در نسخه اولیه یکی از این طرح‌ها که بین اسپیس ایکس و ناسا به بحث گذاشته شده بود، هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌شد و قرار بود در مطالعه‌ای بررسی شود که آیا برنامه Polaris اسپیس ایکس امکان انجام این کار را دارد یا خیر. این مطالعه همچنان در دست انجام قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

دنیایی که در یک چشم به هم زدن زیر و رو می‌شود

رمزگشایی از تغییرات مغز هنگام سردردهای میگرنی

حالا در همین حال، ناسا از سایر شرکت‌ها هم خواسته است تا پیشنهادهای خود را برای ارتقای موقعیت تلسکوپ فضایی هابل مطرح کنند. سازوکاری که در این عملیات انجام شود، درنهایت قرار است به‌عنوان یک روش مناسب برای کمک به سایر تلسکوپ‌های فضایی به‌کار گرفته شود.

تلاش ناسا برای نجات تلسکوپ فضایی مشهور

طول عمر تلسکوپ فضایی هابل افزایش می‌یابد؟

«توماس زربوچن»، مدیر واحد مأموریت‌های علمی ناسا در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت: «این پژوهش مثال هیجان‌انگیزی درباره رویکرد نوآورانه ناسا در همکاری با بخش‌های خصوصی است. با توسعه ناوگان فضایی، می‌خواهیم دامنه گسترده‌ای از فرصت‌های مختلف را پیش روی خود داشته باشیم تا از بهترین و برترین مأموریت‌های علمی خود پشتیبانی کنیم.»

برنامه Polaris اسپیس ایکس یک برنامه سفر فضایی خصوصی با حمایت «جرد آیزاکمن» است. آقای آیزاکمن پیش‌تر عضوی از مأموریت Inspiration4 که برای اولین‌بار گروهی از شهروندان غیرفضانورد را به فضا فرستاد. برنامه Polaris قرار است در آینده پروازهای خصوصی بیشتری با کپسول کرو دراگون و استارشیپ انجام دهد.

«جسیکا جنسن»، معاون واحد عملیات‌های مشتریان اسپیس ایکس می‌گوید: «اسپیس ایکس با برنامه Polaris می‌خواهد مرزهای کنونی فناوری را گسترش دهد و دریابد که همکاری‌های تجاری چگونه می‌توانند مشکلات پیچیده و چالش‌برانگیز را حل کنند. مأموریت‌هایی مثل کمک به هابل توانمندی‌های فضایی ما را افزایش خواهند داد تا درنهایت همه بتوانیم به یک تمدن چندسیاره‌ای و فضانورد تبدیل شویم.»

58321



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *