تقلید عجیب شیائومی از ایلان ماسک و مارک زاکربرگ



کمپانی شیائومی تا پایان سال ۲۰۲۲ تعداد زیادی از کارمندان خود در بخش‌های مختلف این شرکت را اخراج خواهد کرد. تنها تخمینی که در خصوص تعداد اخراجی‌های این کمپانی می‌توان زد، این است که احتمالا شاهد بیکار شدن افراد بسیار زیادی خواهیم بود؛ چرا که شیائومی شرکت بزرگی بوده و زیرمجموعه‌های زیادی دارد.

اخراجی کارمندان شیائومی به سبک ایلان ماسک!

چند روز پیش یکی از کارمندان شیائومی در مصاحبه‌ای با آژانس خبری Jiemian News، تعداد اخراجی‌های این کمپانی را بسیار زیاد توصیف کرد. البته این اظهار نظر اصلا دقیق نیست؛ اما بر اساس داده‌های موجود، ممکن است نرخ کارمندان اخراج شده شیائومی به طور میانگین به ۱۵ درصد برسد.

گزارش‌های اقتصادی حاکی از این هستند که تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۲، کمپانی شیائومی ۳۵۳۱۴ کارمند تمام وقت داشته است که از این تعداد، ۳۲۶۰۹ نفر در کشور چین مشغول به کار بوده‌اند.

همچنین بر اساس اطلاعاتی که کارمند شیائومی در اختیار رسانه‌های خبری قرار داد، نرخ اخراجی‌های این کمپانی بزرگ چینی در بخش‌های مختلف مانند بخش گوشی‌های هوشمند، بخش اینترنت اشیا (IoT)، بخش اصلی کشور چین و سایر بخش‌ها کاملا متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال، نرخ اخراجی‌های دپارتمان اینترنت اشیا حدود 40 درصد بوده و در برخی قسمت‌ها نیز شاهد اخراج حدود 75 درصد کارمندان خواهیم بود.

وانگ شیانگ، مدیر کمپانی شیائومی، مدتی پیش در یکی از مجامع این کمپانی، کاهش هزینه‌ها و بهبود راندمان را مهم‌ترین اهداف کوتاه مدت شرکت متبوعش اعلام کرد و این دو عامل را فاکتورهایی بسیار تاثیرگذار در عملکرد تجاری سال آینده برشمرد. بر همین اساس می‌توان این تعدیل نیرو در شیائومی را اقدامی در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش توانایی مالی توصیف کرد.

به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید تاثیر این اخراج های گسترده کارمندان شیائومی در گزارش‌های فصلی این کمپانی به چه صورت خواهد بود. آیا این تعدیل نیرو منجر به سبک‌تر شدن بار اقتصادی کارمندان خواهد شد یا این که عملکرد کلی کمپانی را کاهش خواهد داد؟

این اخراج‌های گسترده البته تنها مختص شیائومی نبوده و پیش از این برندهای برجسته‌ای چون متا، آمازون و توییتر هم با مواردی مشابه روبرو بوده‌اند.

5858



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *