تعلیق‌ها ادامه‌ دارد؛ اینبار نوبت به روزنامه‌نگاران رسید!


توییتر ظاهراً حساب کاربری برخی از خبرنگاران شناخته شده سی‌ان‌ان، واشنگتن پست و نیویورک تایمز را که در انتقاد به ایلان ماسک مالک جدید این شبکه اجتماعی، محتوا منتشر کرده بودند، به حالت تعلیق درآورده یا مسدود کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که توییتر، حساب کاربری ElonJet@ را نیز به دلیل اشتراک گذاری موقعیت مکانی جت شخصی ایلان ماسک از دسترس خارج کرد. این حساب کاربری متعلق به «جک سویینی» است و به نظر می‌رسد توییتر علاوه بر این حساب کاربری، ده‌ها اکانت دیگر که توسط وی اداره می‌شود را نیز مسدود کرده است.

ایلان ماسک با انتشار توییت‌ها به این موضوع تأکید کرده که اگر حساب کاربری اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی سایر کاربران را به اشتراک بگذارد، مسدود می‌شود.

تعلیق‌ها ادامه‌ دارد؛ اینبار نوبت به روزنامه‌نگاران رسید!

تغییر سیاست توییتر با آمدن ایلان ماسک

توییتر برخی سیاست‌های خود را بعد از تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک تغییر داده است. خبرنگارانی از برخی رسانه‌های شناخته شده اعلام کرده‌اند که حساب کاربری آنها از دسترس خارج شده است.

برخی منتقدان می‌گویند با وجودی که ایلان ماسک درباره آزادی بیان صحبت می‌کند، در عمل حساب‌های کاربری که مخالف نظر وی فعالیتی به انجام برسانند مسدود می‌کند و با چنین توضیحاتی، عملکرد ایلان ماسک را زیر سوال می‌برند.

«رایان مک»، خبرنگار حوزه فناوری نیویورک تایمز در حساب کاربری جدید توییتر خود به این موضوع اشاره کرده که قبل از تعلیق حساب کاربری‌اش، به او هیچ هشداری داده نشده است و بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی، حساب کاربری وی مسدود شده است.

خبرنگاران دیگری نیز شرایط مشابه رایان مک را گزارش کرده‌اند. صاحبان حساب‌های کاربری مسدود یا تعلیق شده، هیچ اعلان یا هشداری از سوی توییتر دریافت نکرده‌اند، به آنها اخطاری داده نشده و هیچ ایمیل یا پیامی از سوی این شرکت مبنی بر تعلیق اکانت خود دریافت نکرده‌اند.

واشنگتن پست با انتشار گزارشی در این زمینه، عملکرد توییتر را زیر سوال برده و می‌گوید چنین رویکردهایی، ادعای ایلان ماسک مبنی بر توجه به آزادی بیان را زیر سوال می‌برد.

باید دید در ادامه توییتر چه سیاست‌هایی را دنبال خواهد کرد و موج مسدود و تعلیق کردن حساب‌های کاربری تا کجا ادامه خواهد داشت.

227227



Source link

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *